Terugblik Juni – vooruitblik Juli

Een dagje later dan gewenst, maar alsnog heb ik hier een kort verslagje over hoe ik het in Juni deed en wat ik in Juli wil gaan doen.

Over budget gaan
Verassing! Weer heb ik te veel geld uitgegeven qua “spending money”. Ik heb dus besloten om deze categorie te verhogen naar 200,- euro. Nu zit ik in een ‘vette’ maand, waar ik ongeveer geen 400,- euro aan collegegeld hoef te betalen, maar toch is het nog veel geld. Ik had al eerder gezien dat ik in een magere maand ongeveer 80,- euro aan spending money heb, als ik daarnaast nog wil gaan sparen. Het doel is om de komende maanden in kleine stapjes dit budget omlaag bijschroef. Het plan is om

No spend month
Ik zag bij “Meer geld minder stress” een no-spend month challenge (ook Frugalwoods doet het deze maand). Dat is natuurlijk ideaal om mijn zuinigheid te oefenen. Het lijkt me leuk om dit ook gewoon te doen. Eerder had ik al geexperimenteerd met een 30-dagen wacht periode, maar dat faalde jammerlijk. Nu hou ik een periode van 72 uur aan. Precies genoeg voor als ik ‘snel’ wat nodig heb, zoals werkschoenen die vervangen moeten worden omdat er gewoon te veel gaten inzaten. Spoiler alert: die zijn inmiddels als besteld en onderweg.

Toernooi
Halverwege juni ben ik naar een groot toernooi geweest als scheidsrechter. Ik had mijzelf een budget gegeven, vrij op het laatste moment, van 100,- euro. Het gaf mij de ruimte om te genieten en kleine onzin aankopen te doen, zoals een banaan hier en daar. Ook kon ik zo lekker uiteten met de andere scheidsrechters zonder mij schuldig te voelen. Ik heb ontzettend genoten van het toernooi en natuurlijk ook veel geleerd.

Minder salaris
Voor dat toernooi had ik onbetaald verlof aangevraagd (blijkbaar), dus heb ik deze maand minder salaris binnen gekregen. Ook wel een au-puntje. Een aandachtspuntje voor de volgende keren dat ik vrij wil nemen: een dagje vrij kost mij ongeveer 75,- euro. Een goede maatstaaf om te kijken of ik echt wel vrij wil nemen.

Telefoon
Laatst kreeg ik een telefoonrekening binnen voor maar liefst 30,- euro! Dat had te maken met de aantal grote MB’s die ik afgelopen maand heb verbruikt. Ik dacht dat ik een abbonement had gekozen waarbij ik eindeloos kon internetten tot aan een bepaald plafond (1000MB). Ik voel mij dus behoorlijk genaaid door mijn provider. Ik ga hier nog achter aan.

Beleggen
Het begint nu echt te kriebelen: ik wil gaan beleggen! Ik heb al een account aangemaakt op de Giro, maar het aankopen van aandelen/obligaties lukt nog niet echt. Hierover later meer. 🙂

Netflix en andere abbonementen
Ik twijfel ontzettend of ik mijn netflix-abbonement wil gaan opzeggen. Het is fijn, maar op youtube staat zoveel gratis content. Ook valt het af en toe tegen dat een heleboel dingen die ik wil kijken, er niet op staan. Toch ben ik daar nog niet uitgekeken, dus ik denk dat ik het nog eventjes laat lopen. Dat is wat anders dan mijn sportschoolabbonement, die ik ga opzeggen zodra het jaar om is. Ik ben nu geinteresseerd in andere vormen van fitness (en 20,- euro is een hele hoop geld!).

Enfin, dit was mijn Juni. Hoe ging het bij jullie?

7 gedachtes over “Terugblik Juni – vooruitblik Juli

  1. Ik zag dat je mijn blogpost over beleggen vandaag al gelezen had 😉 Misschien heb je daar wat aan! Maar het blijft inderdaad een beetje puzzelen.

    Over Netflix opzeggen denk ik af en toe ook wel eens, maar uiteindelijk heb ik er nog wel veel plezier van. Ik zou op zich wel mijn abo eens kunnen delen met bijv. familie, dat scheelt dan weer de helft.

    Like

  2. Wij hebben een gedeeld netflix met de schoondochter. Ik kijk er nooit naar, zoonlief wel.
    We hebben opnemen bij KPN, voordeel; je neemt een serie op of film en ik spoel alle reclame door.

    Like

Laat een reactie achter

