Frustraties, frustraties

Soms zit het eens een maandje tegen. In maart liep ik allemaal tegen bepaalde frustraties aan.

Zo begon het al lekker met extra kosten van de ziekenverzekering (eigen risico + eigen bijdrage) en een bezoekje naar de mesoloog. Besloot ik daarnaast een vliegticket te boeken naar Ibiza (ben daar uitgenodigd om een toernooi te fluiten – de rest wordt voor mij geregeld).

Verder besloot Paypal mijn geld voor een paar weken te gijzelen (“jaaa, ligt echt aan de bank hoor!“) en kwam ik aan het einde van de maand geld te kort. Ik heb wat geld moeten terugboeken van mijn buffer om uit te komen. En dat is balen. Wat in feite is het wel spaargeld dat ik uitgeef (voor de reizen etc.), dus “in het echt” komt het niet van mijn betaalrekening af.

Dat ik dan alleen maar niet uitgekomen ben vanwege Paypal, is eigenlijk fantastisch: ik kon gewoon een grote uitgave doen zonder terug te boeken. Dat, of ik hou gewoon een goede buffer aan op mijn betaalrekening.

Wel heb ik te veel geld uitgegeven aan mijn boodschappen, terwijl dit eigenlijk niet nodig is. Dit is een puntje voor April waar ik op wil letten. Gewoon, beetje zuiniger doen met het eten wat ik heb, de vriezer leegeten, niet zomaar naar de appie/jumbo/lidl fietsen voor wat lekkers, etc.

Ach, ik ben gewoon aan het raaskallen, denk ik. De wereld vergaat echt niet omdat ik 77,- euro extra heb uitgegeven boven wat er binnenkomt.

Voor april staan er een aantal dingen gepland die geld kosten: een EHBO herhalingsles (kopje thee in de pauze), een festival (hopelijk alleen benzine kosten) een jeugdtoernooi die ik ga fluiten (benzine, eten en drinken) en Pasen.

3 gedachtes over “Frustraties, frustraties

Laat een reactie achter

