Meer

Ik wil meer, zegt het kleinde kind in mij. Meer spullen, meer lekkere (lees: ongezonde) snacks, meer geld, meer alles. Want meer is altijd beter toch?

Vooral als ik me slecht voel (slecht geslapen of ziek) wil ik nogal vaak in deze valkuil vallen. Wat het rare is, is dat ik ‘meer’, eigenlijk niet wil. Op de lange termijn dan. Ik wil juist een opgeruimd huis, lekker en gezond eten en ik weet ook dat geld an sich niet gelukkig maakt.

Waar komt die drang naar meer vandaan? Ik denk zelf dat het komt omdat het zo’n ontzettende instant gratification geeft. Je voelt je slecht en het geeft dan zo’n goed gevoel, ook al is het voor even.

Daarnaast kan het gewoon zijn hoe ‘wij’ zijn geprogrammeerd door Moeder Natuur. Vroeger, als jager/verzamelaars, was dat hard nodig, want zoveel was er niet – en het kon letterlijk het verschil zijn tussen leven en dood.

Misschien wil ik juist niet meer, maar dingen sneller bereiken. Ik wil gewoon dat als ik een wortel eet, ik dan meteen een kilo afval. Alsof dat gaat gebeuren. Waarschijnlijk zal iedereen dan wortelen willen eten. 😉

Maar goed. Misschien wilde uiteindelijk ook gewoon mijn frustratie kwijt. Handig, zo’n blog!

 

3 gedachtes over “Meer

  1. Oh dat is heel herkenbaar hoor! Ik heb niets met mode of de hipste kleding, wanneer ik “maar wat om de kont heb” vind ik het prima! Kleding is voor mij: functioneel, moet lekker zitten en warm zijn in de winter en koel in de zomer. Maar….dan zie ik weer “perfect gestylde” moeders op het schoolplein staan, of in de super lopen en dan denk ik; ja, ik ga nu ook naar de winkel en laat me voor 500 euro in het nieuw steken…. En dan kom ik thuis in mijn vertrouwde omgeving en dan denk ik: fuck ik, ik ben wie ik ben en die 500 euro bewaar ik liever voor de vakantie! Maar toch….sommige momenten…..
    Lastig…

    Like

Laat een reactie achter

