Snel verdiend!

Ik heb een fotocamera (gewoon een kleintje, geen dure spiegelreflexcamera) die al een tijdje lag te verstoffen op de plank omdat het geheugenkaartje er verkeerd inzat.

Oke, oke, niet een van mijn slimste momenten.

Afgelopen maandag was ik het zat en besloot ik om voorzichtig (via mail) te informeren hoeveel het zou kosten om dit te laten repareren bij de plaatselijke repairwinkel. Ik kreeg de offerte terug, dat men minimaal 40 euro onderzoekskosten zou rekenen en bij een kleine reparatie tot 85 euro gaan, voordat ze je bellen of het oke is om het te maken voor die prijs.

Ik schrok mij kapot. Ik had hoogstens een tientje, misschien twintig euro verwacht om het geheugenkaartje eruit te halen.

Dus besloot ik om te googelen of ik het misschien zelf kon doen, en of hierdoor niet mijn geheugenkaartje al verwoest was. Na vijf minuutjes zoeken, een set tweezers en een zeer behulpbare buurman/ganggenoot met meer kracht in zijn handen later, was het geheugenkaartje eruit (onbeschadigd) en kon ik de batterij opladen om het te testen.

Eind goed, al goed. Voor noppes. Weer mooi geld uitgespaard. Lang leve het internet waar alles op staat. šŸ™‚

4 gedachtes over “Snel verdiend!

  1. Fijn dat je het zo hebt op kunnen lossen! Ik ga voor mijn klusjes in mijn nieuwe huis straks ook op internet kijken hoe ik ze het beste uit kan voeren. Waarschijnlijk kan ik namelijk heel veel zelf, dus gaat mij het op die manier heel veel geld schelen šŸ™‚

    Like

Laat een reactie achter

