Zorgverzekering – wat heb ik gedaan?

Het is december en we hebben nog een paar weken om te switchen van zorgverzekering. Zoals ik al drie weken geleden had aangegeven, zat ik te denken om te gaan switchen. Alleen wist ik niet naar wat.

Ik heb besloten om mijn eigen verzekering aan te houden, maar ik heb het eigen risico veranderd (naar 885,- euro in plaats van 385,- euro). Waarom? Ik heb dit jaar een vrij duur jaar aan zorg gehad (steunzolen, twee keer naar de paradontoloog en een paar keer naar de mondhygieniste, de dietiste etc.) en nog kwam ik maar net aan de 385,- euro.

Ik voorzie geen grote kosten volgend jaar. Ik heb ze dit jaar allemaal gehad. En mocht ik plotseling op het rugby-veld mijn been breken oid, dan heb ik alsnog een buffer waarvan ik het volledig eigen risico gelijk kan betalen.

Volgend jaar betaal ik aan premie 97,45 euro, en dat vind ik een prima prijs. Dit is ook vanwege de fijne collectiviteitskorting die ik kreeg via mijn werkgever.

Zijn jullie geswitcht dit jaar?

5 gedachtes over “Zorgverzekering – wat heb ik gedaan?

    • Ik snap je redenatie. Zorg kan plotseling opeens duurder zijn dan verwacht. Dat gezegd hebbende, ik heb een buffer en ik heb altijd geleerd om naar de dokter te gaan als er echt wat mis is.

      En bevalt het niet, dan switch ik gewoon terug. 🙂

      Like

  1. Nee wij zijn wederom niet overgestapt naar een andere verzekering en blijft gewoon bij het eigen risico van 385,-
    Helaas gebruikt deze kneus wel (sinds 4 jaar) het eigen risico helemaal op, en daarom betaal ik dat ook maar gewoon per maand aan de zorgverzekering.
    Heb ook een aanvullende verzekering en samen met de collectieve korting kom ik op zo’n 157.60
    Man en zoon hebben alleen basis verzekering met aanvullende tandarts.
    Geen andere verzekering bied wat ik zoekt qua zorg en daarom blijf ik maar hangen,

    Like

  2. Nee, en ik ga het ook niet doen. Ik ben nu voor 100,- klaar en goedkoper gaat ook niet lukken. En ze reaageerden in het weekend binnen twee uur op een berichtje via whatsapp, en dat vond ik ook heel fijn. Was overigens Ditzo.

    Like

Laat een reactie achter

