London calling!

Ik speelde al wat langer met het idee om naar  London te gaan op een stedenreis. Waarom? Omdat ik al 3,5 jaar niet meer een ‘echte’  vakantie heb gehad. En na 2016, dat in veel opzichten moeilijk en zwaar (financieel echt op mijn eigen beentjes staan, ongelukken, therapieen, meerdere trips naar het ziekenhuis) besloot ik dat ik wel toe was aan eentje.

Een stad die hoog op mijn lijst stond, was London. Ik besloot om 500,- euro te sparen voor deze reis (inclusief vervoer, overnachting en zakgeld). Ik vergeleek eerst meerdere reisopties, waarna ik een aanbieding zag bij NS international, en besloot voor een jeugdhotel te gaan. Lekker goedkoop. 🙂  Ik ben toch in mijn eentje en wil dat backpackers gevoel eens krijgen.

Voor vervoer heb ik een Oyster card gekocht. Ik vond deze handige tabel om te kijken wat voor een soort OV kaart nodig heb. De meeste bezienswaardigheden liggen in het centrum, en ik ben van plan om heel veel te lopen. 🙂

Nu kan de voorpret beginnen! Ik ben al mijzelf aan het orienteren wat ik wil doen. Ik wil sowieso naar het British Museum en ook is er een sportwinkel waar ik graag naar toe wil (in Engeland is er vooral meer te verkrijgen voor rugby).

Gaan jullie nog op reis tijdens de kerstvakantie? Hebben jullie nog budget-tips voor mij in London?

 

7 gedachtes over “London calling!

  1. Wat gaaf om in je eentje een paar dagen weg te gaan! Geniet ervan. Ik ben in september aan het citytrippen gegaan en geprobeerd dat redelijk budget te houden. Hier wat tips:
    – grote steden hebben vaak drinkwater tappunten op straat. Via de app van dopper kan je zoeken naar de dichtsbijzijnde
    – halverwege de dag moet je wel eens naar een wc. Zoek een mac donalds of burgerking. Je hoeft niks te kopen om te mogen plassen 😉 ook daar is gratis wifi voor als je weer een nieuw waterpunt wil zoeken om je dopper te vullen 😉
    – Een broodje onderweg is lekker, maar vaak wel duur. Goedkoper is om een minisupermarkt binnen te lopen en daar wat brood met beleg te halen.
    – Voor de trip zelf is er een restauratiewagen, maar ook hier weer: eigen boterhammen zijn goedkoper

    Dan als afsluiter iets waar je niet op moet bezuinigen: zoek van ter voren uit waar je heen wilt en hoe de kaartjes geregeld worden. Misschien is het nu minder dan in de zomer, maar ik was maar al te blij dat we wachtrijen van minimaal een uur konden skippen door een paar euro reserveringskosten te betalen…😇

    Heel veel plezier 😉

    Like

    • Bedankt voor de tips! Ik zit te denken om in mijn hostel lunch klaar te maken en daarna ’s avonds uit eten te gaan, of vice versa. Ik twijfel nog of ik naar een musical wil… Zo veel leuks te doen, nietwaar?

      Like

    • Mijn ervaring is, is dat die heel erg duur zijn. Een metrokaartje naar de andere kant van de stad en op je gemak terug lopen met een kaart heeft vaak hetzelfde leuke effect… Vaak is dat dan 25 euro voor die bus tegen 3 euro voor de metro. Ligt er dan wel weer aan hoe lang je er bent. Als je er maar één dag bent, is dus bus wel ideaal.

      Like

    • Ik twijfel hier nog over. Aan de ene kant is het natuurlijk vrij relaxed, en dat is ook wat waard. Aan de andere kant is het, zoals stoppenvoormijnvijftigste het zegt, ook gewoon vrij duur, en misschien met een leuke wandeling met als startpunt een metrostation, goedkoper. Ik heb een dagje niet veel gepland (aka, ik heb wat opgezocht maar ik zie wel!) en dan zou het kunnen, mocht ik het dan willen.

      Like

  2. London Museum (gratis) vonden we bijzonder mooi. En eten is best te doen zoals je nu plant. Kijk dan ook eens in de “zwarte” wijken.
    Wandelen door london is goed te doen. En als je je vooraf inleest, zie je nog heel veel ook. Ken Follet’s Dance of Giants, Hornblower and the Atropos (auteur weet ik ff niet meer) zou ik aanraden, maar er zijn er veel meer.

    Like

  3. Plan een wandelroute, Euroreizen BE, heeft twee interessante en op het internet zijn meerdere te vinden. Met Flixbus de goedkoopste manier om naar Londen te reizen. Oystercard handig, Londen is groot, het kost teveel tijd en het is te vermoeiend om alles te lopen. Musea zijn meestal gratis. Uit eten gaan? Lunchen (warme lunch) is goedkoper. Kijk alvast op het internet naar goedkope goede eetgelegenheden. Frankie’s lekker en niet duur. Soho voor chinees eten. Bricklane voor indiaas eten.Musical… ga naar een middagvoorstelling en koop op de ochtend van de voorstelling de kaartjes. Wij zaten op de voorste rij in het midden voor 30 pond pp. Er is een prachtige Waterloo bookshop!! Shoreditch…Bricklane…reserveer een Street Art tour…echt een aanrader!! Fish and chips bij Poppy’s…heerlijk!! Ik ben Londen fan…veel plezier!! WMT

    Like

Laat een reactie achter

