Veranderen van bank – deel 2

Een tijdje geleden schreef ik al over het veranderen van bank. Ik twijfelde nog wat ik zou doen.

Inmiddels weet ik het zeker: ik verander van bank! Van mijn huidge betaal + spaarrekening bij de R, ga ik nu naar een betaalrekening bij de R en de spaarrekening naar de A.S.N. Eerst een rekening veranderen lijkt mee een goede eerste stap. En wie weet? Misschien bevalt het me wel dat ik van betaalrekening wissel. Daar moet ik ook wel even over nadenken, want ook een groot gedeelte van mijn verzekeringen zitten daar.

Het zou natuurlijk een mooi moment zijn om te kijken of het loont om over te stappen van verzekering. Maar dat doen ik wel in december, als het tijd wordt om mijn zorgverzekering te evalueren.

Verder ben ik ook nog bezig met een nieuw budget (meer daarover later, als ik het uitgebreid ‘getest’ hebt). Ik wil even de teugels strakker houden aangezien ik de laatste twee maanden te veel heb uitgegeven.

Hoe gaat het met jullie?

3 gedachtes over “Veranderen van bank – deel 2

  1. Het openen van een spaarrekening bij de ASN kan gewoon online. Er komt nog wel wat papierwerk aan te pas. Als je wilt overstappen met je betaalrekening kun je het beste gebruik maken van de gratis overstapservice die alle Nederlandse banken bieden. Als je wilt weten hoe dat werkt kun je kijken op http://www.overstapservice.nl Daar staat precies beschreven wat je zelf moet doen en wat de nieuwe bank voor je doet (o.a. incasso’s). Zelf moet je instanties en mensen waar je geld van krijgt inlicht en de nieuwe bank zorgt voor omzetting van incasso’s en zo. ASN biedt trouwens geen verzekeringen aan.
    Succes met het openen van je nieuwe spaarrekening..

    Like

Laat een reactie achter

