Leuke linkjes #2

Af en toe kom ik wat tegen op het web, wat ik graag met jullie wil delen. Vandaag heb ik weer tien leuke linkjes waarvan ik hoop dat jullie ze ook graag lezen.

Rouwen tijdens het opruimen. Een heel mooi stuk van SoChicken. Over dingen weg doen wanneer je eigenlijk niet wilt.

Nieuwe kleren maken ziek. Een hele minimalistische titel, nietwaar? Het gaat over een onderzoek in het kader van een profielwerkstuk (waar ik nog steeds een zwakte voor heb, profielwerkstukken – ik vind ze gewoonweg nog steeds fantastisch en fascinerend!). Wat bleek? Nieuwe kleding is vies en kan beter maar gelijk gewassen worden voordat je ze draagt voor de eerste keer.

15 tips om wat extra op te ruimen (engels). Vooral ter inspiratie, maar hardstikke leuk om alles nog een beetje te herlezen en te kijken naar die prachtige interieurs.

101 dingen die je zou kunnen reduceren (engels). Als je opruimt a la Marie, dan hoeft het ook niet – maar als je net zoals ik van de grote schoonmaak bent, dan is hier nog een lijst met spullen waarvan je kan kijken of je ook met minder kan. Een hardstikke leuke lijst waarvan ik ook af en toe dacht “oh ja, dat kan ik ook opruimen!”

Minimalisme in de breedste zin van het woord: over waarden en normen.

Digitaal minimaliseren. Dat ik eigenlijk ook heul snel moet toepassen alvorens mijn laptop begint vast te lopen.

Het is heel bekend om te vragen wat je wilt, maar er is een betere vraag die je beter kan stellen. Benieuwd? Lees dan dit (engels).

Stemmen met je portomonee blijkt sterker dan stemmen tijdens verkiezingen volgens dit opiniestuk.

Over ‘sunk costs‘ en hoe je beter naar de waarde van je spullen naar kijken (engels).

Zes verschillende methodes om op te ruimen (engels). Welke kende jij nog niet?

5 gedachtes over “Leuke linkjes #2

  1. Ik was nieuwe kleren altijd eerst, dus onderkleding, T-shirts, overhemden en zo. Ook dekbedovertrekken gaan eerste de was in voor ik ze op bed leg. Een overhemd voelt dan niet schraal aan in je nek als je het eerst wast. Van huis uit meegekregen trouwens. Nieuwe kleren zijn trouwens vies. Ze zijn al op talloze plaatsen geweest en door vele handen gegaan. Geen overbodige luxe dus om ze eerst te wassen.

    Like

Laat een reactie achter

