Het begint te kriebelen…

De zomer begint weer langzaam weg te gaan (als ‘ie er ooit was, want het weer viel best wel tegen deze zomer) en de herfst komt er weer aan. Ik merk dat ik steeds meer tijd doorbreng in mijn eigen (studenten-)kamer doorbreng.

Toen kwam op 2WMN.nl dit mooie artikel langs en begon het helemaal te kriebelen. Ik wil ook een mooi en fris intereur die lijkt uit een blaadje te komen! Niet die verschrikkelijke troep als ik weer te lui ben om op te ruimen (ik geef het eerlijk toe!).

Maar laten we eerlijk zijn: dat gaat niet gebeuren. Misschien is het wel een idee om te beginnen met mijn meubels te laten matchen. Mijn kamer is een verzameling aan kleuren en laten we eerlijk zijn, een verzameling aan kleuren is een goed idee voor een schilderij, maar niet voor een interieur.

Op dit moment is mijn nieuwe (tweedehands, natuurlijk) weefgetouw het enige wat ik kwijt wil; en het idee dat een weefgetouw het centrale punt wordt van mijn kamer is toch erg leuk. (Misschien komt dit een beetje uit de lucht vallen, maar weven is een van mijn hobbies en toen ik een weefgetouw op de kop kon tikken voor weinig geld heb ik het gedaan.)

Het enige puntje van aandacht: mijn budget is “nop”. Dus wat is mijn plan van aanpak?

  1. Navragen wat voor soort hout gebruikt is in het weefgetouw zodat de rest kan matchen. Gelukkig heb ik een aantal hout-lovers in mijn vriendenkring. Als ik het hout in mijn kamer laat matchen, oogt het al een stuk rustiger.
  2. Opruimen. Zonder rotzooi ziet het er al een stuk schoner en leger uit. Daarnaast heb ik vast nog wel spullen die wegkunnen.
  3. Een moodboard maken. Lang leve pinterest waar je heel gemakkelijk plaatjes bij elkaar kunt gooien en een onderliggend thema in de sfeerfoto’s vinden.
  4. Kijken welke meubels die ik al heb, bij het moodboard passen, de rest op marktplaats proberen te verkopen. Heb ik ook gelijk extra budget voor de nieuwe meubelen.
  5. Naar de kringloper gaan of op marktplaats gaan zoeken naar nieuwe meubelen.
  6. Nadat ik gezorgd heb voor een goede basis, wil ik nog eens kritisch kijken naar mijn accesoires. Past alles bij elkaar? Heb ik teveel accesoires? Kan er nog wat weg?

Ik hoop jullie op de hoogte te kunnen blijven houden, en wie weet heb ik straks weer een plekje waar ik fijn kan thuiskomen!

3 gedachtes over “Het begint te kriebelen…

  1. Je bent ergens een “niet” vergeten…. Ik dacht even dat je juist van je weefgetouw af wilde (zonde! was mijn eerste reactie, maar gelukkig: dit is niet de bedoeling). Lijkt me heel gaaf, een weefgetouw als blikvanger in je kamer. Wel hartstikke moeilijk om daar dan zo’n sfeertje als op die andere site mee te creëren…. Ik ben er zo slecht in….

    Like

  2. Ook een goede optie, als je in een grote stad woont, is voor het grofvuil wordt opgehaald een rondje te maken. Bij mij in de buurt wordt echt van alles weggegooid en houten meubelen kan je makkelijk opschuren en voorzien van een (goedkoop) likje verf.

    Like

Laat een reactie achter

