De favoriete manier van opruimen

We kennen allemaal vast wel mevrouw Marie, met haar fantastische gedachtegoed over opruimen. Met haar briljante tips dat het “joy moet sparken” en dat je eens goed kijkt wat je allemaal hebt.

Hardstikke handig, maar toch werkt het niet op een of andere manier bij mij. De klussen zijn te groot, opsplitsen vind ik moeilijk en lastig om alles in een keer op te zoeken (zeker als je hele huis/kamer vol ligt). Ik merk dat ik het fijner vind om gewoon alles leeg te halen, te kijken wat er ligt en alles weer netjes terug te zetten wat mag blijven.

En dat vind ik fijn. De kringloper is op loop-/fietsafstand en de kledingbak ook. ‘S avonds even het groenafval wegbrengen. Gewoon even de straat oversteken – heerlijk.

Maar goed, opruimen dus. Ongemerkt komt er nog een heleboel rotzooi binnen. Zo ook een nieuwe koptelefoon (die de oude, die kapot is en weggegaan) en dan wil ik nog een paar dingen vervangen. Helemaal prima natuurlijk, want dan gaat er iets uit, maar er zijn ook spullen die ook gewoon binnen komen als er niets voor in de plaats weggaat.

Af en toe doe ik zo’n grote opruimronde. Ik vind het heerlijk om alles weer netjes op de plaats te hebben staan. Zo keek ik laatst nog kritisch naar wat ik onder mijn bed hag liggen. Ik had het idee dat ik geen ruimte meer dat had, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik plukte wat van mijn bed vandaan, en deelde weer alles netjes in. Zo staat er nu een gereedschapskist en ligt mijn slaapzak en -mat nu onder het bed die eerst in mijn kledingkast stond. Zoveel opbergruimte heb ik niet, dus wordt elk hoekje gebruikt.

En soms kom ik wat na een opruimronde tegen zoals een trui met (veel) gaatjes en doe ik die weg. Zo komen we er ook wel…

Hoe ruim jij op?

Een gedachte over “De favoriete manier van opruimen

Laat een reactie achter

