Kleding, kleding, kleding

Na opruimronde nummer 583753 heb ik een redelijk opgeruimde kast. Redelijk, want inmiddels barst ‘ie weer uit zijn voegen. De lades gaan weer ietsjes moeilijker dicht en laten we het gewoon niet hebben hoe alles erbij hangt (namelijk, door elkaar). Eerlijk gezegd is het gewoon een grote chaos.

Dus het is weer eens tijd om alles op te ruimen. Dit keer wilde ik wel zo doen dat ik hierna niet meer dit moet doen, maar gewoon een enkele kledingstuk moet vervangen als een item op is. Wat hopelijk niet al te vaak gaat gebeuren.

Ik herinnerde me Project 333, waarin je 33 items uitkiest (sportkleding, ondergoed of sokken niet inbegrepen)  die je drie maanden draagt en de rest bewaard in een doos. En eerlijk gezegd, ik pak toch altijd dezelfde outfits. Waarom zou ik dan de rest nog bewaren?

Dat gezegd hebbende, start ik niet met Project 333, maar ik heb wel een lijst gemaakt van mijn ideale hoeveelheid kleding. Het doel was om voor twee weken voldoende kleding te hebben. Natuurlijk kan het minder lang zijn, maar het is een mooie lengte voor als ik weer eens een week mijn was niet naar mijn ouders neem op reis ga.

Hoe nu verder? Ik heb de lijst naast mijn kledingkast gehouden en items eruit geplukt die er niet op voorkomen, nooit draag en items die kapot zijn en ik niet meer wil maken. Nieuwe items, items die ik nog niet heb, wil ik of, zo duurzaam mogelijk kopen, of zelf maken. Ik zit al te azen op items van Buy me once.

Ik heb er daarnaast voor gekozen om de items waarvan ik er te veel heb, gewoon in de kast te laten hangen en te gebruiken. Als er dan iets kapot gaat, dan gaat het weg en wordt het niet vervangen. Dit omdat ik nog steeds afval (jeuj!) en ik geen geld heb voor een nieuwe garderobe.

In ieder geval, ik ben benieuwd of deze nieuwe strategie werkt. Hopelijk hoef ik nu nooit meer mijn kledingkast uit te mesten.

——————————————————–

Basis
– 14 onderbroeken
– 14 paar sokken
– 2 BH’s
– Zomerpyama
– Winterpyama

Bovenkleding
– 2 t-shirts met korte mouwen
– 2-shirts met lange mouwen
– 1 nette vest

Buitenkleding
– 2 sportvesten
– 2 hoodies
– zomerjas
– winterjas

Onderkleding
– 1 zwierige rok
– 1 zwarte jeans
– 1 dikke legging
– 1 dunne legging/dikke panty

Onepieces
– 1 formele jurk
– 2 dagelijkse jurken
– 1 onesie

Schoenen
– Dagelijkse schoenen
– Nette schoenen
– Wandelschoenen
– Rugbyschoenen
– Hardloopschoenen
– Trainingschoenen
– Surfschoenen

Sportkleding
– 2 sportbh’s
– Driekwart hardloopbroek
– Lange hardloopbroek/yogabroek
– Hardloopshirt
– Thermoshirt + broek
– Sweatpants

Rugbykleding
Voor wedstrijden en trainingen
– 2 slingshorts (zwart/wit)
– 2 shorts
– 2 baselayershirts
– 2 trainingsshirts
– 2 paar rugbysokken
– Windvanger
– Ref shirt en short?

2 gedachtes over “Kleding, kleding, kleding

  1. Ik heb mijn kledingkast in de Marie Kondo (konmari) stijl ingericht. Dat heeft mij geholpen om overzicht te houden. Op youtube zijn filmpjes te vinden.

    Groeten, Esther

    Like

Laat een reactie achter

