Projectjes

Allereerst: dank jullie allemaal voor jullie tips op mijn vraag of ik wel of niet van bank verander. Ik ga het even rustig nalezen en een beslissing maken. Hierover zal ik dan natuurlijk bloggen. 🙂 Maar goed: verder naar het onderwerp van vandaag: projectjes en veranderende smaak.

Een hele lange tijd stond ik bekend als “die meid met 1001 projectjes”. Ik was altijd bezig aan ten minste vijf projecten. Sommige klein, andere vele malen groter. Ik kwam er altijd in om, maakte niets meer af en had een hele stapel met onafgewerkte dingen.

Eerlijk gezegd zijn sommige projecten zo verouderd dat ik niet meer weet hoe ik het moet afmaken, of dat mijn smaak in de tussentijd veranderd is.

Nu waardeer ik steeds meer en meer rust en ruimte. Op een gegeven moment keek ik naar een stapel projecten en dacht ik steeds meer: “nee”. “Nee”, als in: ik wil rust. Ik wil niet meer dat project af maken. Ik wil een lege plek op de plaats waar dat project nu ligt.

Ik begin steeds meer na te denken of ik een nieuw project wil starten of niet. Vaak is het niet. Zo ging het laatst over sokken met hartjes erin. “Maar Minimaal”, werd mij verteld, “je kunt ze toch gewoon zelf maken?” Ik antwoordde dat ik nog een stapel projecten had en dat ik die liever eerst wilde afmaken. Mijn gesprekspartner viel zowat van haar stoel af.

Ik had het laatst ook nog, de aanleiding van dit blogje. Een paar maanden geleden was ik begonnen met een drietal lege flessen. Ik wilde ze als kandalaar gebruiken met van die druipvlekken van de gesmolten kaarsen. Jeweetwel, die ook vaak te zien zijn in piratenfilms.

Opeens ging er een lichtje af. Waarom zou ik dit nog uberhaupt nog willen? De flessen werden heel erg vies en blijkbaar ben ik toch wel gehecht een bepaalde mate van schoon. De flessen gaan weg. Weer een stukje leeg.

Wat is het toch mooi om een mens te zijn en van mening te kunnen en mogen veranderen. 🙂

3 gedachtes over “Projectjes

  1. In piratenfilms weet ik niet, maar ik ken het uit mijn 60-er jaren jeugd, veel flessen en visnetten aan wand en plafond waarin o.a. lege Matheus Rosé flessen werden gehangen. Rosé drinken was toen erg in de mode en dat merk had bijzonder model flessen.

    Like

Laat een reactie achter

