Het financieel jaaroverzicht

Afgelopen vrijdag (mijn vaste boekhoud-avond)  keek ik weer eens in mijn berichtenbox van de bank. Daarin zat het financieel jaaroverzicht van 2015.

Ik schrok er een beetje van. Aan de ene kant schrok ik hoe laag mijn spaarrekening was in december 2014 – welgeteld 22 hele euro’s (!), aan de andere kant schrok ik van het bedrag wat nu op mijn rekeningen stond. Ik zal zeggen: het is nog steeds geen vetpot, maar als ik dit keer weer tegen een vrachtwagen klap met mijn auto, kan ik gerust voor hetzelfde budget als mijn huidige auto een nieuw autootje kopen zonder van mijn zusje te moeten lenen. *Klopt af*

Toen ik in December laatst mijn spaarrekening checkte, deed ik het via de spaarpotjes die ik “digitaal” instelde. Doordat ik focuste op wat er in de potjes zag, had ik niet echt een idee hoeveel geld ik in totaal had gespaard. Bij geen enkel spaarpotje heb ik mijn doel al gehaald. Eerlijk? Voor wat ik in November instelde, heb ik het bijzonder goed gedaan. Ik zit nog enkele tientallen euro’s af van mijn eerste voorlopige doelen. Dat is voor 2,5 maand sparen nog best goed. Misschien dat ik een extra potje maak voor de zorgkosten: premie + eigen risico.

Maar waar het nu allemaal om draait: Yes! Ik word weer financieel gezond. Een hele grote kleine overwinning. 🙂

 

3 gedachtes over “Het financieel jaaroverzicht

  1. Goed bezig! En Rome is ook niet in één dag gebouwd! Naar aanleiding van dit bericht heb ik mijn overzicht ook even gedownload en daar zie ik dat ik in 2015 ook een flinke sprong heb gemaakt. Nu dat nog doorzetten, want ik heb behoorlijk scherpe doelen voor 2016 :O

    Like

Laat een reactie achter

