De dag dat ik veel spullen kwijtraakte

Wat een dramatische titel, nietwaar?

Gelukkig is het niet zo erg als de titel zou vermoeden. Het gaat over afgelopen maandag, de dag waarop ik opeens een hele hoop meuk wegdeed.

Voordat ik naar school ging bracht ik een boodschappentas vol met random zooi (pizzasnijder, taartenvervoerding, een ehbo setje (ik heb al een ander, handiger setje), een DVD, enz.) naar onze dropbox. Dat is zeg maar een soort kringloopwinkel, alleen hoef je niet te betalen als je iets wil hebben en kunnen met gerust hart bijna alles droppen tussen acht en twee. Nog beter: het is ongeveer een minuutje lopen vanaf mijn voordeur.

Daarna pakte ik de boodschappentas opnieuw in met een stel oude studieboeken en wat oude kleding voor een clothing swap. Dit werd georganiseerd via de groene beweging van mijn uni. Hardstikke leuk en duurzaam natuurlijk, maar vooral fijn om alle mooie kleding die ik niet meer wil, weg te doen.

Ik wilde eigenlijk een bontjas en/of trenchcoat halen bij de swap. Ik heb er wat geld voor gepind en als ik dat niet opmaak, wordt het mijn spending money voor februari. Denk aan: biertjes na de training, eventjes wat lekkers halen of gewoon een bol garen om mee te haken.

Nadat ik de kleding en studieboeken had afgeleverd (de free little library was toevallig ook in hetzelfde lokaal/kantoor waar ik de kleding af moest geven), merkte ik bij het opvouwen van de boodschappentas dat deze kapot was. Er zat een aantal gaten in de bodem. Dat is niet handig, dus hup, de boodschappentas ging de recyclebak in.

Na een dagje spullen wegbrengen staat de stand op 37 dingen waar ik de trotse ex-eigenaar van ben. Mijn oog is al aan het dwalen om de volgende ex-spullen te identificeren…

Laat een reactie achter

