Over verkopen en tijdslimieten

Een tijd geleden vond ik het leuk om mijn oude spullen/boeken/cd’s te verkopen. Via bol.com of een ander “hulpje”, het maakte mij niets uit. Ik kreeg wat extra zakgeld en meer ruimte. De boeken of cd’s stonden niet echt in de weg, dus kon het gerust een langere tijd blijven staan.

Een jaar geleden zocht ik mijn oude studieboeken uit en besloot er een aantal op bol.com te zetten. Sommige werden verkocht, sommige niet. Het waren niet de minste boeken die overbleven. Freshney’s bijbel voor celkweek bijvoorbeeld. Ooit hartstikke duur, maar blijkbaar zo snel verouderd dat niemand ze meer wil hebben.

En toen werd ik het zat. De boeken stonden al meer dan een jaar op bol, maar verkochten niet. Heul veul ruimte namen ze in, ruimte die ik beter kon besteden aan andere boeken. Op een gegeven moment was het genoeg. Hup, de boeken in de zak en van bol af.

Gelukkig is er een free little (nou ja, little… twee grote boekenkasten vol) library (twee zelfs!) op mijn uni. De studieboeken werden in de kast gezet. Iemand anders kan er nu van genieten. En ik heb mooi de ruimte terug.

Blijkbaar was een jaar voldoende om afscheid te nemen van mijn oude studieboeken. Het hele argument “ja, maar ze waren duur” werd compleet om zeep geholpen elke keer dat ik mijn aanbod moest her-activeren bij bol.

Deze les wil ik doortrekken naar de rest van mijn spullen. Ik heb gewoon zoveel meer baat erbij als de spullen gelijk weggaan. Verkopen moet slechts een zeldzaamheid worden. Mocht dit voorkomen is het beter als ik er gelijk een tijdslimiet aan stel. Als een item bijvoorbeeld binnen een maand is verkocht, heeft het blijkbaar geen waarde en kan het weg.

Deze realisatie brengt mij veel rust. Net wat voor mij niet te koop is. 😉

3 gedachtes over “Over verkopen en tijdslimieten

  1. Pingback: De dag dat ik veel spullen kwijtraakte | Minimaal Leven

  2. ‘Ze waren duur’ hoor ik mezelf ook nog veel te vaak denken. Maar ik heb ook ruimte zat, dus dat maakt het niet makkelijker. Met verkoop in het achterhoofd (van mijn huis dan) en kleiner wonen, hoop ik dat het makkelijker gaat 😉

    Like

Laat een reactie achter

