Pasta met Yoghurt-Carbonara saus

Af en toe ben ik niet vies van een experimentje. Zo had ik laatst Grieke yoghurt over. Ik besloot om eens te kijken of ik hiermee een pasta-saus kon maken. Uiteindelijk kwam ik op een carbonara saus uit. Ik las hier en daar hoe ik het beste de saus gemaakt kon worden en besloot te experimenteren. En zowaar, het was nog te eten ook. 🙂 Bij deze, het recept.

Voor twee personen:
-200 gram/ml griekse yoghurt
– 1 pakje hamblokjes
– 200 gram champignons
– pastasoort naar keuze (fusili, etc.)
– ongeveer 75 gram oude kaas of grana padano
– zout, peper en olijfolie/kokosolie

  1. Kook de pasta volgens de voorschriften.
  2. Snij de champignons in plakjes of kwartjes.
  3. Warm de champignons en de hamblokjes samen op in kokosolie of olijfolie.
  4. Giet de pasta af
  5. Voeg, voor het serveren van de saus de yoghurt en kaas toe. Voeg peper en zout toe naar smaak.

Eet smakelijk!

2 gedachtes over “Pasta met Yoghurt-Carbonara saus

Laat een reactie achter

