Altijd weer die s-haken

Als je nogal vaak bij de IKEA shopt, dan krijg je ook vaak die s-haakjes om de gekozen meubilair in elkaar te zetten. Die je vervolgens in een of andere hoek mikt en er nooit meer naar om kijkt.

Bij mij ligt er nog een hele hoop. Zeker als student, waar de gemiddelde uitzet bestaat uit heel. veel. ikea. Of het dan tweedehands is of niet, het is blijkbaar de meest favoriete winkel van de gemiddelde student. Het is goedkoop en hoeft maar een paar jaar te overleven. Desnoods met vlekken, bierviltjes eronder of iets anders. Zolang het nog maar redelijk functioneert is het prima.

(Hoe ik ooit ga veranderen van “het is wel goed zo”- student naar een functionerend en “alles op orde” volwassene vraag ik me de laatste tijd wel erg vaak af. :P)

Maar goed, ik dwaal af. Bij elk nieuw ding, van bed tot kast en van lamp tot weet-ik-wat krijg je iets nieuws. Na een flink aantal jaren en meubels later ben ik de trotse bezitter van een stuk of zes van die s-haakjes.

Tijdens het in elkaar zetten van het zoveelste meubelstuk (het, inmiddels veelbesproken ladekastje) viel eindelijk het kwartje. Wanneer haal ik uberhaupt een meubelstuk uit elkaar? Behalve mijn bed past alles wel door mijn deur en het scheelt natuurlijk dat ik op de begane grond woon. Bij een eventuele verhuizing kan ik gewoon een bestelbusje oid voorrijden en alles erin gooien.

Dus? Ik denk dat ik eens die verzameling de deur wijs. Waarom heb ik er zoveel nodig als ik ze toch uiteindelijk niet gebruik!

3 gedachtes over “Altijd weer die s-haken

Laat een reactie achter

