Langzaam komen we er ook wel…

Toen ik de kleerkast opruimde (wat nog best een taak was vanwege de beperkte ruimte) kreeg ik er op een gegeven moment genoeg van en propte ik gewoon alles hup! terug. Ik beloofde mezelf om nog de stapel dekens onder handen te nemen, en sloot de deuren. Ik was er klaar mee.

Na een blogrondje (veels te lang geleden) en het uitzoeken van een nieuwe zorgverzekering (eerste keer dat ik deze afsluit, hardstikke spannend natuurlijk – komt vast nog wel een blogje over!) vond ik het wel genoeg en keek ik nog eens kritisch naar mijn dekens. Hup, twee kunnen eruit, en het wordt al wat makkelijker om alles erin te stoppen. Oh ja, deze trui is wel heel erg versleten, dus *hup* die kan er ook wel uit.

Toen bedacht ik: waarom ruim ik niet langzaam en al doende op? Een shirt dat ik aantrek en versleten is of een paar gaatjes heeft? Weg ermee. Cremepjes en andere soort zaken… Weg ermee. Als ze op zijn, natuurlijk.

Langzaam komen we er ook!

Het geeft nu al zo’n rust. Ik kom er gewoon wel, maar het heeft gewoon wat tijd nodig. Daar is niets mis mee. Pfff, het lucht ook al gelijk al op.

Hebben jullie soms ook van die soort aha!-momentjes? Zo ja, wat dan?

5 gedachtes over “Langzaam komen we er ook wel…

  1. Ik doe het meestal op een langzame manier. Naar de kast en er drie dingen uithalen en de rest weer terugleggen. Voor mij werkt het met drie tegelijk dus. En ja, dat komt ooit af hoor.
    Ik doe het zelfs met grote afwas. Eerst de glazen….later het bestek…en dan ineens is het niet zo’n grote afwas meer en kan ik de rest doen.

    Groet,Greet

    Like

  2. Ik heb vlagen, driften. Het liefst heb ik binnen een halfuur het hele huis opgeruimd. En ik heb maar een halve kledingkast tot m’n beschikking, dus houd ik het liever opgeruimd. Zorgt ook voor meer rust in m’n hoofd 😉

    Like

  3. Pingback: De favoriete manier van opruimen | Minimaal Leven

Laat een reactie achter

