To blender, or not to blender

Ik heb een blender, waarmee ik thuis altijd mijn fijne onbijtsmoothie maak. Helaas begint mijn blenderkom (of glas?) te lekken. Elke ochtend moet ik een doekje over mijn aanrechtblad halen om de druppels die uit de kom vallen op te ruimen.

En dat word ik een beetje zat. Natuurlijk wist ik dat, toen ik de blender bij de action kocht, het niet de allerbeste kwaliteit kon verwachten. Ik hoopte alleen dat de blender een fatsoenlijke tijd mee zou gaan.

Dat is dus niet gebeurd.

Nu ik meer en gezonder kook (en eet), kom ik dan wel eens een recept tegen waarbij ik een keukenmachine nodig heb (ook wil ik een crockpot, maar dat is een ander verhaal). Ik hoopte dat er combinaties zouden zijn, die weinig ruimte in zouden nemen, niet met tig opzetstukken zouden komen en ook smoothies kunnen maken. Helaas ben ik er nog geen tegengekomen.

Een oplossing zou zijn is om te zoeken naar een blender die bijvoorbeeld ook noten kan hakken. Na wat speurwerk kwam ik op de power blender. Van zacht fruit tot noten of ijs: een power blender kan het allemaal aan. In die categorie zijn er een aantal, waarvan de goedkoopste 99 euro is, en de gemiddelde prijs zo’n 250-300 euro is. Ai.

Wat nu? Zou ik gewoon een normale blender halen, of juist investeren in een blender die een langere tijd meegaat en die zowat alles kan doen wat ik wil.

Hebben jullie een blender, powerblender of keukenmachine thuis? En wat vinden jullie ervan? Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Meer geld uitgeven voor een goede – of juist met een blender van redelijke kwaliteit halen en gewoon de periode overbruggen?

12 gedachtes over “To blender, or not to blender

  1. Tja, ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk, maar ik zou wel een iets betere kopen. Niet gelijk de duurste (m.i. kan die echt niet zoveel meer), maar een mooie middenmoter. Het blijft toch electra met vocht etc. De messen moeten ook goed zijn, anders werkt het niet. En fijn als ie meer doelen dient.

    Like

  2. Ik heb een blender en gebruik het nooit meer. Te veel gedoe met schoonmaken en het rubbertje sluit niet meer goed af met als gevolg lekkage. Ik zou een krachtige staafmixer nemen met een hakmolen erbij dan ben je in 1 keer klaar. Gemakkelijk schoon te maken en overal inzetbaar en neemt bijna geen ruimte in. Voldoet mij veel beter dan een blender.
    Olga

    Like

  3. Hai,

    Wat ik zelf nog weel eens doe bij lekkage in een glas, maatbeker of ander keukengerei, is om aan de buitenkant van de breuk/scheur een dikke dot lijm aan te brengen. bijvoorbeeld p.attex k.it of b.ison k.it.
    Zo gaat mijn plastic maatbeker alweer jaren mee zonder te lekken 🙂

    Ook heb ik een keukenmachine gekocht toen de blender mij niet meer voldoende variatie bood.
    Ik heb gewacht tot mei, want dan zijn er altijd Moederdag aanbiedingen voor dit soort keukenapparaten en de hele mikmak aan overbodige, door mij niet gebruikte onderdelen staan in een grote doos in de schuur. De keukenmachine zelf staat op het aanrecht met de blender er boven op. Zo neemt het weinig ruimte in en is het snel bruikbaar.
    Ik heb een k.enwoood voor € 69,00 (aanbieding) en ben er nog steeds heel blij mee.

    Misschien heb je hier wat aan. Groetjes, Astrid C.

    Like

  4. Mijn ervaring is dat er vaak modegrillen zijn in keukenland en zo is volgens mij de keukenmachine nu erg favoriet. Het is de vraag hoelang je hem blijft gebruiken en zeker er zijn mensen die helemaal laaiend enthousiast zijn en dit ook blijven.
    Misschien als de blender goed bevalt is er een losse kom bij de fabrikant verkrijgbaar ( al denk ik niet dat dit bij een action product werkt, als deze mogelijk uit een ver land komt).
    Denk dat je meer hebt aan een van bovenstaande tips.

    Like

  5. Hmmm ik heb mijn keukenmachine al zeker en jaar of twaalf. Wordt zeer regelmatig gebruikt.
    En mocht hij de geest geven dan komt er zeker een nieuwe. Hij is van P hilip s. Gekocht met de rentepunten van ING. Hij hakt en mengt nog steeds als de beste.

    Like

  6. ik heb ooit een blender gekocht omdat zoonlief een tijd lang niet kon kauwen/slikken. (is overigens allang over) De blender is van het merk P h ilps en het viel tegen. Onder in de kom bij het hakmechanisme bleef altijd eten zitten dat niet vermalen was. De staafmixer deed het veel beter. De blender die ik heb werkt prima voor ‘natte’ dingen zoals een milkshake, smoothie van zacht fruit etc.
    Wil je wat hardere stukken blenderen (wortel, bleekselderij, ui etc) dan valt het resultaat tegen. Ik spreek voor de blender die ik heb gekocht ( € 45,00) Wie weet zijn er betere te koop.

    Like

  7. Ik heb ruim vier jaar een Vitamix blender, die kostte me €600. Gruwelijk veel, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Hij wordt regelmatig gebruikt, om soep te mixen, smoothies of pannenkoekenbeslag te maken… Ik heb er nog geen noten mee gemalen, maar dat zou er ook mee kunnen..
    Mijn moeder laat zo nu en dan eens weten dat ze jaloers is op mijn blender. Zij heeft volgens mij al bijna evenveel geld uitgegeven aan blenders als ik, maar dan aan meerdere toestellen.

    Like

  8. Ik heb een blender van philips waar je volgens mij ook noten mee kunt blenden (ijsklontjes in ieder geval). Die was net geen 100 euro.
    Je zou ook even op marktplaats kunnen kijken.

    Like

  9. Degelijke producten die je vaak gebruikt en die lang meegaan mogen in mijn ogen wat kosten. Die koop ik liever dan rommel die snel stuk gaat. Ik zou googelen om een model te vinden dat zo goed als onverslijtbaar is. Apparaten zoals die van Philips zijn leuk maar lijken meestal niet erg lang mee te gaan, als ik mag uitgaan van de levensduur van onze Philips audio/videoapparaten die een voor een de geest geven.

    Like

  10. Ik heb een Kenw..d en dat is een motorblok waarop zowel blender, kom en een klein bakje wat een gesloten blender wordt kunnen. Ben er al zeker 10 jaar tevreden mee.

    Like

Laat een reactie achter

