Januari doelen

Er is een nieuw jaar begonnen, maar ook een nieuwe maand. Dat betekent dat ik weer nieuwe doelen heb voor deze maand, maar ook dat ik de doelen van vorige maand nog eens onder de loep neem. Hoe heb ik het deze maand gedaan?

Mijn december doelen waren:

  1. Genieten
    December was inderdaad een feestmaand, maar bevatte ook de beruchte tentamenweek en – altijd fantastisch – twee weken fantastisch. Ik hoef jullie vast niet te vertellen dat ik in die twee weken niet veel anders heb gedaan dan uit te slapen en in mijn kamer aanrommelen. In een woord: heerlijk. Wel ben ik helaas ziek geworden, maar toch: doel geslaagd!
  2. Meer sporten
    Hoewel ik in de vakantie ziek ben geworden, heb ik de rest van december wel mijn trainingsprogramma vol weten te houden. Ik ben daar ontzettend trots op. Deze maand gaan we weer beginnen – ik doe het nu nog wat rustiger aan omdat ik nog wat herstellende ben. Al liep ik gisteren 5 km tijdens de oliebollenloop. Weer eens wat anders dan een standaard nieuwjaarsborrel.
  3. School
    Ik heb het idee dat ik beter mijn best had kunnen doen, terwijl de examens wel redelijk oke gingen. Dat kwam tot uiting in de onvoldoende voor statistiek. Balen. Afijn, we gaan eens kijken hoe we dat vak eens kunnen halen.

Voor deze maand heb ik weer drie doelen. Ik vind drie doelen fijn en haalbaar. Ik heb besloten om mijn doelen in drie categorieën onderverdeeld: school, thuis en sport. Voor deze maand zijn de doelen:

  1. Relaxed de hertentamens ingaan
    In februari heb ik 2 a 3 hertentamens (afhankelijk van een vak waarvan de cijfers nog niet bekend zijn. Ik hoop al een hele hoop werk hiervoor te kunnen verzetten in januari, zodat ik een beetje relaxed en met iets minder stress de hertentamens in kan gaan. Het gaat vooral om oefeningen maken en samenvattingen controleren en updaten.
  2. Een redelijke afstand zonder rustpauzes
    Dit doel had ik al vorige maand geformuleerd om deze maand uit te voeren. Zoals ik al verklapt heb, heb ik gisteren 5 km gelopen. Zonder pauzes. Ik was gemotiveerd om dit doel zo vroeg te halen, aangezien ik gewoon de kans kreeg om het te doen. Missie geslaagd!
  3. 1 Project af of weg
    Ik vertelde laatst over de grote lijst die ik had opgesteld. Helaas kwam ik de afgelopen tijd hier niet echt meer aan toe. Ik besloot dat er dus gewoon iets weg moet gaan. Dit doel heb ik stiekem ook al gehaald omdat ik mijn gehaakte sjaal niet meer af ga maken. Ook van een project waarvan ik de stof al had gehaald (maar toch niet  helemaal tevreden over was) heb ik het weg gedaan. Het doel heb ik al gehaald, maar toch wil ik nog proberen om iets af te maken. Ik heb al wat in gedachten, plus een plan B als dit niet lukt.

Dit waren dus mijn doelen. In principe wordt het dus een makkelijke maand, waardoor ik goed kan focussen op school.

Wat zijn jullie doelen voor deze maand?

6 gedachtes over “Januari doelen

  1. Nog de beste wensen voor 2016 en succes met de doelen die je jezelf hebt gesteld.
    Ik hoop dat je ook aan het milieu en je medemens hebt gedacht en je sjaal en de stof niet zomaar in de kliko hebt gedaan. Er zijn altijd mensen die een breiproject graag afbreien, voor jou of voor een goed doel. En voor (gratis) stoffen zijn ook wel liefhebbers. Fijne dag, groetjes, Thea

    Like

  2. Pingback: Maanddoelen februari | Minimaal Leven

Laat een reactie achter

