Naar de kapper

Toen ik de hele grote lijst opstelde, verbond ik er ook een regel aan vast: voor elke tien dingen die ik (per categorie) afkrijg, mag ik mijzelf belonen. Het liefst een ervaring, want anders zou het ook eens voor kunnen komen dat ik die beloning op een gegeven moment mijn kamer uitflikker.

Zo heb ik al een keertje ergens wat (dure) brownies mogen halen (waar helaas een groot stuk plastic in zat – daar ga ik de komende tijd niet meer naar toe) en laatst haalde ik weer de magische grens van tien. Ik had nog niet echt een idee wat ik wilde gaan doen hiervoor (het openluchtmuseum en de plaatselijke dierentuin waren niet erg haalbaar op dat moment) en kwam ik de kapper tegen.

Vroegâh werd ik altijd thuis geknipt en ik wilde altijd al eens een keer ervaren hoe het zou zijn om eens naar de kapper te gaan. In een echte salon. Met luxe stoelen en dat je haren worden gewassen.

Ik wilde ooit eens meemaken hoe het luxueuze gevoel zou voelen en heb dus besloten om dit mijn beloning te maken. Het was een beetje duur (18,50), maar het toch wel waard. Ik wilde alleen maar mijn haren bijpunten, zeker omdat de onderste 10 cm toch wel een beetje aan het dood gaan was.

En? Was het het waard? Zeker! Na een half uurtje stond ik weer helemaal zen, met een mooi kapsel en heerlijk geurend buiten. Het was wel waarschijnlijk een aardige duit voor een bezoekje aan de kapper (zeker als je het vergelijkt met de thuiskapster), maar wel waard.

Ik kan niet wachten om de volgende beloning te mogen verzinnen!

2 gedachtes over “Naar de kapper

  1. Heel goed idee. € 18,50 is inderdaad niet duur.

    Maaruh, die brownies niet meer doen hoor. Die passen niet in je nieuwe levensstijl van meer sporten en gezonder eten. Belonen kan ook met een speciaal gerecht. Een keertje een recept van Jamie Oliver koken ofzo.

    Like

Laat een reactie achter

