Soms duurt het kort, soms lang…

Soms heb je van die spullen waarvan je gelijk weet: dit gaat weg. Het is makkelijk te identificeren en dat kun je makkelijk weggeven. Naar de kringloper brengen of zo.

Sommige dingen gaan helaas wat lastiger weg. Zo had ik sinds vorig jaar september een bos met wilgentenen staan. Het lag een hele lange tijd onder mijn bed en dat vond ik wel prima. Want, ” ik kon het nog nodig hebben” of “ik ga het nog gebruiken”.

Toen gooide ik mijn hele kamer omver en kwam ik het weer tegen. Ik besloot dat ik er geen plek meer voor had op mijn kamer. En zo happig was ik niet meer om te vlechten met wilg. Mijn laatste experimentje was ook niet echt geslaagd.

Gelukkig wist ik nog iemand die de wilg wel goed kon gebruiken. Zo gezegd, zo gedaan. Die wilde het wel hebben. We spraken een datum af, wat best moeilijk was met de vakantie dagen, maar begin oktober reed ik met mijn autootje en de wilg naar die afspraak. Om vervolgens een ongeluk te krijgen. Kak. De maandag erna kon ik alles wat in mijn auto lag ophalen bij de garage en was de conclusie total-loss. Inclusief de wilg.

Gelukkig was er afgelopen vrijdag de herkansing. Wilg in auto. Wegrijden en *gelukkig* kwam ik veilig aan. Ik leverde de wilg af en dronk gezellig nog even een kop thee.

Fantastisch. Ik van de wilg af, een gezellig avondje gehad en meer ruimte in mijn kamer.

Win-win, nietwaar? 😉

Een gedachte over “Soms duurt het kort, soms lang…

Laat een reactie achter

