Een hele grote to do lijst

Als “minimalist”(-in spe) heb ik een groot geheimpje. Ik heb een hele grote lijst van wat ik allemaal nog wil doen.

Toen ik op mezelf ging wonen, sprak ik met mezelf af dat ik ging minimaliseren en investeren in de toekomst. Ik wilde meer letten op de prijs/kwaliteit verhouding en minder spullen kopen “omdat het toch zo goedkoop was en ik het wel eens nodig zou kunnen hebben”. Een hele mond vol. Uiteindelijk bleek ik gewoon een heleboel projectjes mee te slepen die onaf waren. En heb ik besloten om minder te gaan “investeren”, want het staat al hier zo vol.

Maar goed. Op een gegeven moment werd ik een beetje kriegel van al dat los spul en besloot ik om drie grote bakken te kopen bij de Hema, en daar per grote categorie (bakken, modern textiel, ijzertijd projecten) spullen in te stoppen. Hierdoor is dat gedeelte nu redelijk opgeruimd, maar ook die bakken kunnen leger door gewoon spullen op te bakken zodat de hoeveelheid ingredienten afneemt en door projecten af te maken (met als probleem dat ze dan ergens anders een plekje moeten krijgen. Grrrr, ’t is ook nooit goed0.

Wat fijn was, was om alles op te schrijven. Hierdoor kreeg ik een goed beeld van wat er nog moest gebeuren. Het grootste voordeel is dat ik hierdoor meer rust en inzicht kreeg. Het was toen makkelijker om bepaalde dingen of activiteiten te schrappen.

En nu… is het zaak om de lijst te “minimaliseren”; afwerken dus. 😉

4 gedachtes over “Een hele grote to do lijst

  1. Hoe herkenbaar! Mijn goede voornemen voor 2015 was om alle ‘projecten die nog niet af waren’ in dit jaar af te ronden. Ook om te helpen rust in mijn hoofd te brengen. Ik heb er nog eentje te gaan, voor de rest is dit voornemen afgerond. En dat voelt goed.

    Like

  2. Pingback: Naar de kapper | Minimaal Leven

Laat een reactie achter

