Afvallen – sporten

Ik had het idee dat het met eten wel los zou lopen, dus besloot ik mij op sporten te richten. Ik bedoel: ik eet drie gezonde maaltijden per dag (af en toe kan het avon deten wat minder gezond zijn, maar dan nog is het vrij gezond).

Sporten dus.

Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik absoluut geen sporter ben. Behalve het fietsen naar school (15 minuutjes voor een enkele reis) was ik heel goed in het vermijden van sport. Maar op een gegeven moment heb je genoeg en wil je wat doen.

Een vriendin nam mij af en toe wel eens mee naar de pub om rugby wedstrijden te kijken. Vanaf dit schooljaar kwamen ook af en toe de after-training selfies voorbij. Dus ik dacht: hmm, waarschijnlijk uitdagend, waarschijnlijk gezellig, een teamsport zodat ik wat meer in een team kan leren spelen en het heeft de nodige ballen. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Dus vroeg ik via facebook of ik een keer kon meetrainen. Dat kon. Het enigste wat ik wel nodig had was een bitje (3 euro). Vanwege veiligheid enzo. Ik besloot om heel consuminderig mijn oude sportkleding aan te trekken. Er werd mij gezegd dat de training rond 19.30 begon, maar dat bleek een foutje te zijn. Daarom werd ik gewoon ergens neergezet en mocht ik meedoen met de quiz.

Maar goed, daarna was om 20.00 de eerste training die duurde tot 22.00. Het was vrij pittig, maar ik leerde ontzettend veel. Ook het groepsgevoel was goed. Ik ging die donderdag terug met een iets betere sportoutfit en ook de combi-training met de rest van de dames was erg fijn.

Rugby werd het dus. 🙂 De week na de eerste trainingen begon ik met een challenge met allemaal buikspieroefeningen. Als het wat minder druk word op school wil ik ook misschien nog wat extra hardlopen; een beetje interval, een beetje sprinten. Snel veel snelheid ontwikkelen is belangrijker dan een hele lange tijd lopen.

Afijn. Op dit moment heeft rugby mij ook doen beseffen dat BMI een beetje onzinnig is (vanwege het feit dat spieren meer wegen dan vet, en daardoor een vertekend beeld krijgt van je gezondheid). Wel wil ik mijn buikje kwijt. Ik wil gewoon dat het redelijk gald is al ik naar beneden kijk. Ik mag best stevig blijven.

Een gedachte over “Afvallen – sporten

  1. Laat je niet bedotten. Spieren zijn zwaarder dan vet, maar het verschil is marginaal. Het grote verschil is dat spieren tegen je botten zitten en vet zit lekker aan de buitenkant. Daarom kun je beter spieren hebben dan vet! K.

    Like

Laat een reactie achter

