Leuke linkjes #1

Af en toe kom ik leuke linkjes tegen. Goed voor uren leesplezier enzo. Ik vind het heerlijk om zoiets te lezen en om daardoor op nieuwe gedachtes te komen. Bij deze een aantal artikelen – veel leesplezier!

De 10 meest belangrijke dingen om te versimpelen (engels). Een leuk artikel waar nog een paar goede tussen zitten, zoals multitasken. Multitasken is eigenlijk een mythe en leidt tot meer stress. Gewoon lekker een ding tegelijkertijd doen.

De minimalistische gids voor een simpel schoonmaakroutine (engels). Ik ben al helemaal om. Ik hou niet van schoonmaken, dus probeer ik het zo minimaal mogelijk te houden.

12 tips om je dagelijks leven te versimpelen. Het artikel focust vooral op digitaal versimpelen; zoals geen push notificaties aanzetten (ik zet gewoon mijn internet uit) en gelijk uitschrijven voor nieuwsbrieven als je ze ontvangt.

Consuminderen en mensen in hun waarde laten. Al vraag ik mij af: waarom zo’n extreme reactie als een keer in de zoveel tijd iemand op bezoek komt en ietsjes te veel water in de waterkoker gooit? Waarom doe je het niet zelf dan?

Uit de sleur komen. Hoewel dit wel voornamelijk over bloggen gaat, staan er toch een hele hoop nuttige informatie (voor mij) in. Zeker omdat ik op dit moment nog een beetje zoekende ben, en nog niet goed weet waar ik naar toe wil.

Ook heeft Teske heel hele mooie videoclip gemaakt die mij heel erg aansprak. Het is een vrij simpele, clean video, met een vrij rustig nummer. Voor mij geeft het het gevoel dat je uiteindelijk terug moet naar je eigen basis. Dat het teruggaan het beste is om je problemen op te lossen. Dat de basis heel simpel is en er altijd al is geweest, dat deze metafoor in de natuur te vinden is.

Een ietwat oud artikel (engels), maar het geeft wel goed weer hoe supermarkten data kunnen verzamelen met behulp van een klantenkaart. Lang leve de anonieme bonuskaart.

7 leugens die mensen met schulden zichzelf vertellen (engels). Een artikel om eens achter mijn oren te krabben. Sommige ‘leugens’ wist ik wel, maar anderen waren toch iets om over na te denken. Ik merk dat ik hierdoor wel anders ga kijken naar schulden.

 

Laat een reactie achter

