Wel of niet? – De bibliotheekpas

Tijdens de introductiedagen (al weer een tidje geleden) kreeg ik een bon. 50% korting bij een bibliotheekabbonement, en daarnaast nog een bioscoopbon voor de plaatselijke bioscoop. Die trouwens ontzettend goede films draait voor een schappelijke prijs.

Ik zat al een tijdje na te denken over een bibliotheekabbonement, en zo’n kortingsbon zou echt ideaal zijn. Het abbonement zou dan zo’n 15 euro kosten. En dat is niet veel.

En toen keek ik eens naar mijn boekenkast, en ik zag vele boeken die nog steeds ongelezen of half gelezen waren. Die van de gratis-plank van de universiteit kwamen (zo’n tiny library, maar dan binnen in een echte library). En een beetje treurig eruit zien op mijn boekenplank. Waar ik geen tijd voor nam om te lezen. Mijn hart brak.

Ik besloot om voor mijn boeken te kiezen en gooide resoluut de kortingsbon weg. Ik gooide de dunste boek (een boekenweekgeschenk van dit jaar) in mijn tas om te lezen in verloren uurtjes en nam mij voor om eerst deze boeken uit te lezen.

Desnoods kan ik altijd volgend jaar dezelfde bon proberen te scoren tijdens de introductiedagen, of bij de gratis-plank op zoek gaan voor een nieuw boek als ik een uitgelezen boek heb teruggebracht.

2 gedachtes over “Wel of niet? – De bibliotheekpas

  1. Tja.. ook hier hetzelfde dilemma, dezelfde vraagstelling, mat daarbij ook nog steeds geen (nieuw) abonnement. Ook wij wachten het nog maar weer even af.. ;o)

    Like

Laat een reactie achter

