Nieuwe maand, nieuwe kansen

Het is weer november! Na een hele moeilijke (school-)periode ben ik er weer. Ik had wat moeite met alles dat tegerlijk kwam: het ongeluk, het grote schoolproject, tig verplichtingen die blijkbaar allemaal aan het begin van het jaar gedaan moesten worden, therapie regelen en een nieuwe sport oppakken.

Ik trok het niet meer, dus heb ik inderdaad het rustig aan gedaan en niet geblogd. Even heerlijk om mij daar niet mee hoeven bezig te houden. Ook laste ik een kleine facebook-detox in. Ik had er gewoon even behoefte aan.

Maar goed. Ik wil weer beginnen met doelen. De meeste doelen van september (zoals focussen op de uni, ramen zemen (eindelijk! Zelfs mijn moeder zag het verschil. 🙂 en de uitgaven beperken) gingen vrij goed. Maar ik wil ook wat speerpunten voor deze maand hebben om op te focussen.

  1. Meer rustmomenten inlassen
    Ik heb nog wel eens het idee dat ik van het ene naar het andere moet vliegen. De wereld vergaat niet als ik vijf minuten te laat ben. De wereld vergaat ook niet als ik even een uur weef als ik ’s avonds vrij heb, of een boek/tijdschrift lees.
  2. Uitgaven beperken
    Toegegeven, aan het einde van de maand krijg ik weer stufi en kan ik wat gaan investeren; maar tot dan wil ik mijn uitgaven beperken en ervoor zorgen dat ik in het budget blijf. Ik wil kijken hoe het loopt als ik mijn uitgaven bevries.
  3. Stap voor stap verbeteren
    Op dit moment ben ik bezig om met kleine stapjes grote veranderingen in mijn leven. Dit is op het gebied van sport, maar ook eten en huishouden. Op dit moment heb ik een soort van huishoudrooster gemaakt, en probeer ik nu qua sporten en eten telkens gezondere keuzes te maken.

Hopelijk gaat het beter en krijg ik geen ongelukjes. We gaan er gewoon lekker tegenaan en ik zie wel waar het schip strandt. 😉

Laat een reactie achter

