Daaaaag spaargeld

Ik begin een beetje te begrijpen hoe Valhalla zich voelt qua auto’s. Met mijn oude fiatje was er altijd wat mis, zoals de koppakking die altijd stuk ging (blijkbaar een zwak punt) en mijn zowat net nieuwe (eind april gekocht) ford heeft besloten om afgelopen vrijdag een ontmoeting te regelen met de vangrail en de achterkant van een vrachtwagen. Met als resultaat dat die nu total loss is, en ik een hersenschudding rijker ben.

En ik had net zo’n mooi spaarcentje. Grom.

Het valt mij ook op hoeveel er geregeld moet worden na een ongeval: de spullen moeten uit de auto, de auto moet worden vrijgewaard en naar de sloper toe (hopelijk gebeurt dit morgen, zodat de verzekering en de wegenbelasting kunnen worden opgeheft). En dan nog de letselschade, de hele hoop post die ik krijg toegestuurd, mijn gezondheid die het een beetje laat afweten…

Ik hou dus even een blogvakantie, tot dit allemaal weer een beetje onder controle is. Bij deze!

11 gedachtes over “Daaaaag spaargeld

  1. Goh, wat zal je geschrokken zijn.
    Doe maar ff rustig aan. Mijn ervaring is dat je een hersenschudding echt goed moet laten herstellen omdat je anders regelmatig hoofdpijnaanvallen er aan over houdt (eigen ervaring en ervaring van ex-partner). Liever te lang gerust, dan te vroeg weer begonnen.
    Beterschap! Groetjes, Astrid C.

    Like

  2. Wat ontzettend balen.
    Aan de andere kant kun je trots op jezelf zijn dat je een buffer hebt gemaakt.
    Ik kan niet goed in je situatie inschatten. Heb je echt een auto nodig ? Het is nu tijd van overweging, of je een auto nodig hebt of dat je een ‘betere’ goedkopere alternatief ( lees: ander vervoersmiddel) kunt aanschaffen die minder als de auto kost ( denk ook aan auto huren via snappcar als je echt een auto nodig hebt).
    Zorg even goed voor jezelf wat betreft hersenschudding.

    Like

  3. Balen als je spaargeld zo slinkt door een auto. Ik heb enkele maanden geleden mijn auto ook moeten vervangen. De vorige had me net een heel pak euro’s aan herstellingen gekost. Het komt er op neer dat ik voor mijn gevoel ben opgelicht door de garage. Ze hadden me gelijk moeten zeggen dat die herstellingen niet veel zin meer hadden. Het heeft me hopen met geld gekost.
    Maar je gezondheid is uiteraard het belangrijkste. Veel beterschap!

    Like

  4. Doe rustig aan na het botsen. Hier een ‘gevalletje letselschade’ vorig jaar augustus, welke mij 5 maanden thuishield. Nu gelukkig weer zoveel beter dat alles in meer of mindere mate goed gaat. Uitbetaling van de verzekering is nog niet afgerond na ruim een jaar. Pas goed op jezelf.

    Like

  5. Pingback: Soms duurt het kort, soms lang… | Minimaal Leven

  6. Pingback: Gelukkig nieuw jaar! | Minimaal Leven

Laat een reactie achter

