Konmari #4a: Komono: Kantoor/Hobby

Jeuj! Ik ben eindelijk bij de categorie beland waarbij ik verwacht dat ik er het meeste ruimte en rust ermee kan winnen: de komono. Aka, die kleine troepjes die je nergens anders onder kan scharen. Ik besloot, om net zoals mijn lijstje, maar eerst te beginnen met de kantoor/hobby categorie, al vraag ik mezelf af waar ik aan begon…

Maar goed, een big shopper voor al het spul dat gedoneerd wordt, staat al klaar. Dit zijn de subcategorieen:

Bureau/Kantoor

  • Wisselgeld/Losse munten
  • Loyaliteitsprogramma’s + kaarten
  • Enveloppen en nopjes-/bubbelfolie
  • Bureauassesoires

Electronica

  • CD-roms
  • Kabeltjes
  • Telefoons en assesiores
  • Alles wat ook maar vaag elektronisch ruikt
  • Computerprogramma’s (hardstikke makkelijk, aangezien mijn computer recentelijk gecrasht was)
  • Electronische nieuwsbrieven (tip: unroll.me)

Hobby (knutselsectie)

  • Knutselvoorraad
  • Knutselpapier
  • Garen en naaispullen
  • Stoffen
  • Scharen

De schade
Wat heb ik weggedaan: een kabeltje die dubbel, en heel erg kort was, meer handleidingen die gelijk in de prullenbak belandde. Ook gooide ik een koptelefoon en een stel oortjes weg, aangezien ze het niet meer deden.
Wat heb ik verder nog gedaan: Voor de kabels heb ik gelijk schilderstape gepakt, en daar het apperaat, die bij de kabel hoort, opgeschreven. Ik kwam ook een aantal halfafgemaakte projecten tegen. Die heb ik ook geinventariseerd. Ik denk dat ik niet veel qua knutselen heb weggegooid, maar toch netjes ogeruimd. Dat scheelt blijkbaar al een hele hoop.

De inventaris
Ik heb een klein beetje valsgespeeld, en sommige dingen zoals mijn naaispullen. Ik vind het prima. Aangezien er ook electronica bijzit, wil ik het eindbedrag niet zeggen. Ik wil wel zeggen dat het een getal is met vier nullen. Zo kom ik wel gemakkelijk aan het bedrag wat er bij mijn inboedelverzekering staat…

Het meest fijne van deze opruimsessie is dat ik nu eindelijk meer rust ervaar. Dat komt omdat ik voornamelijk aan mijn bureau werk, en deze begint aardig leeg te raken. Zeker als ik het ’s avonds opruim. Alleen de stekkerdoos en het internetkabeltje zullen dan overblijven, denk ik. Wat natuurlijk helemaal niet erg is. 🙂

Een gedachte over “Konmari #4a: Komono: Kantoor/Hobby

  1. Ja een goede schaar en een naaimachine gaan rustig naar 500. Mijn hobbyspullen zijn zo’n 4000 euro waard. Lijmpistolen, wol, zijde, stoffen, naaimachines, scharen, camera, boeken, patronen en allerlei ritsen, knopen, standjes, stempels en kwasten, potloden.. Stukje bij beetje aangeschaft, inmiddels toch wel en boel samen.

    Like

Laat een reactie achter

