Een week van rust en bezinning

Deze week wordt een week van rust en bezinning. Hopelijk. Ik heb alles afgezegd en wil nu aan een aantal losse eindjes werken. Zoals stofzuigen. Waarschijnlijk was de laatste keer zo’n twee weken geleden. Ook wil ik focussen op het creeren van rust. Dat betekent in de praktijk dat ik vooral ga kondoen… juist, opruimen!

Om dit te “faciliteren”, heb ik een supersimpel weekmenu van een quiche, twee dagen erwtensoep en twee dagen groenteomeletten. Het meeste heb ik al in huis, maar nog afbakstokbrood enzo wil ik halen. Ik heb al een kleine to do lijstje gemaakt waar ik deze week op wil focussen. Aangezien ik donderdag tot zeven uur op school zit hoop ik dan het meeste gedaan te hebben.

De kleding is al aardig opgeruimd (als ik nu wat wegdoe, dan krijg ik problemen, denk ik), dus wil ik focussen op de boeken (ook al redelijk uitgedund enzo) maar vooral op de komono. Geinspireerd door de politie en het internet is het handig om misschien gelijk een huisinventaris te maken. Aangezien mijn kamer vijf bij drie is, moet het wel lukken, denk ik. Misschien is het ook leuk om te kijken hoe veel geld ik zou besteden om het allemaal te moeten vervangen. Bij brand. Of door het overlopen van een bepaalde rivierhaven, hier dicht bij. Ik wil kijken of de verzekerde waarde klopt met wat ik hier allemaal binnen heb staan.

Ik ben benieuwd 😉

4 gedachtes over “Een week van rust en bezinning

  1. Klinkt goed zeg! Zo moet het ook echt wel gaan lukken lijkt me. Ik ben benieuwd wat je inventaris waard zou zijn.

    Die van ons is bijna allemaal van de kringloop. Ik vraag me af wat daar de vervangingswaarde van zou zijn.

    Like

    • Ik ben gisteren begonnen en ik merk dat ik veel dingen nu wel van geniet, maar het niet zou vervangen. Een leuk fictie-boek? Natuurlijk geniet ik ervan, maar die is a) slecht verkrijgbaar en b) mocht er echt brand uitbreken, dan zou het jammer maar helaas zijn.

      Like

Laat een reactie achter

