Lootjes trekken voor Sinterklaas

Het is weer half september en dus “blijkbaar” weer tijd om lootjes te gaan trekken. Ik vier Sinterklaas altijd thuisthuis, met mijn ouders en zusje. Ieder moet minimaal drie cadeautjes halen, met een budget van 25 euro.

Het mooie is: niemand weet wat hij of zij moet vragen, en het is ontzettend lastig om zelf te bedenken wat ik graag wil hebben. Tot nu toe staat er “Besparen met Jamie” en katoen garen (van de action of pipoos) op. En chocolade. Chocolade is altijd goed 😉

Eerlijk gezegd  wil ik liever van mijn spullen af, dan dat ik er bij wil. Dus ik zat te denken aan projecten die ik af kan maken. Maar waar laat je ze dan? Misschien als cadeau’s weggeven, of verkopen.

Elk jaar hou ik een “verlanglijstje” bij, en dit jaar staat er een strijkijzer en strijkplank op. Qua kleins staat er alleen oplaadbare batterijen en bijbehorende oplader. Het wordt trouwens nog erger: na Sint komt natuurlijk Kerst – waar we twee kleine cadeautjes krijgen, zoals een dvd of iets dergelijks. Maar nog erger is dat ik ook nog verjaar tussen Sint en Kerst. Cadeaustress in het kwadraat. Of triplet, of wat het ook moge zijn.

Afijn, nog niet alle lootjes zijn getrokken en we doen het digitaal dus kunnen we het nog aanpassen. Ondertussen ga ik een beetje op zoek naar kwalitatief goed spul dat ook nog nuttig is.

Hebben jullie tips? Trekken jullie ook nog lootjes thuis?

8 gedachtes over “Lootjes trekken voor Sinterklaas

  1. Wandelsokken van de ANWB. Luchtje van Bruno banani. Twee verschillende. Bepaalde wijn. Grote theemokken, ik heb er een stuk of zes, soms sneuvelt er eentje. Losse thee van simon levelt. Chocolade van een speciaalzaak. Biologisch fruit, groente. Noten, kaas van een kaasboer.
    Vooral dingen die ‘op’ gaan, die ik heel fijn vind en eigenlijk te prijzig om zelf vaak te kopen. En soms een spelletje dat we ergens speelden. Of ingrediënten voor een bepaald gerecht, kruiden, speciale olie, iets uit een speciaalzaak.
    Eigenlijk heb ik een boekje met dit soort lijstjes. Een vriendin die gek is op lavndelzakjes voor in de linnenkast. Een vriendin die een bepaald wijntje nooit afslaat. Welke thee iemand vaak kiest. Welk luchtje ze altijd opspuiten in de drogist maar nooit kopen. Naar welke foto ze langer kijken. Ik schrijf het op en heb dus op een trouwdag, verjaardag, bezoekje, bedankje altijd wat aardigheidjes op papier waar ik uit kan kiezen.
    Ik schrijf eigenlijk alles wat ik wel wil hebben op een lijstje en heb nooit verzinstress. Ondanks dat er drie keer sint, twee keer kerst en een verjaardag in december gevierd wordt. Ook lootje trekken.
    Mijn halve familie is trouwens jarig tussen november en februari.. Niemand weet iets te verzinnen voor sint, kerst of wat dan ook.

    Ik ben ook altijd blij met geld voor pianoles/lesboeken. Bonnen van tuinland, drogist en boekenbonnen. Wij kopen elk jaar iets in de tuin, paar rozen, wat lavendel, fruitstruiken. Meter voor meter veranderen we het in onze tuin, die roos kochten we van de kadobon van oma. Die perenboom met de bon van jouw zusje. Die lavendelrij met bonnen voor onze trouwdag…

    Like

  2. Afgelopen jaar hebben we eindelijk geen cadeautjes meer voor de volwassenen gedaan en ook voor de kinderen nog maar één ding per kind / stel. Dat nutteloze heen-en-weer geschuif van dingen waar niemand op zit te wachten…
    Als ik iets moet vragen dan vraag ik dingen als kaarsen, etherische olie, olijfolie, iets luxe om te eten. Zulke dingen gaf ik ook meestal.

    Like

  3. Wij doen lootjes met mijn schoonfamilie, ik vind het vreselijk. Luisteren naar afschuwelijke gedichten en hoe duidelijk ik mijn wensen ook neerzet, ze kopen altijd iets anders dan ik vroeg :/ bleghhh :p

    Like

Laat een reactie achter

