Een stapje terug

Vanochtend ging de wekker weer op zes uur. Ik had moeite met mijn bed uit te komen. Ik heb het nog geprobeerd, maar ik besloot dat ik beter zou zijn als ik gewoon terugging en nog een uurtje mee zou pakken.

En dat doet eigenlijk best zeer. Want ik wil vooruit, niet achteruit.

Maar zoals ik al aan de lijve heb ondervonden: het pad van A naar B gaat niet in een lijn omhoog, maar is net zo onverspelbaar als de beurs. Maar dan met minder crashes en “financiele seizoenen”. Hoop ik.

Enfin. Ik stop nu even met het opstaan om zes uur en daarna te gaan hardlopen. Ik vond het leuk, maar het missen van de slaap en alle stress die bij de afgelopen twee weken hoorde is niet heel erg goed.  Tel daar de “verplichtingen” bij op, zoals een avondvak en een avond in de week scouting. Als ik wil kan ik natuurlijk mijn opleiding nog verder rekken, door af te spreken dat ik bepaalde vakken later volg oid, en bij de scouting kan ik altijd niet gaan. Maar het is gewoon niet handig.

Dus nu wil ik compleet gaan focussen op school, en een avond scouting in de week, en moet de rest maar op een laag pitje. Wie weet, na zes weken heb ik wel voldoende tijd om andere dingen te doen… Zo zag ik al in mijn schema dat ik, voor een bepaald vak, twee dagen in de week vrij heb, omdat ik dat practicum al heb gehaald…

 

Een gedachte over “Een stapje terug

Laat een reactie achter

