Maanddoelen voor September

Vorige maand heb ik een paar doelen voor mezelf gesteld. Sindsdien is het September geworden en wordt het eens tijd om te kijken in hoeverre de doelen zijn gelukt.

Wat waren de doelen?

Een zuiniger patroon aannemen/Tripjes naar de winkel beperken
Uhm. Ik heb gelukkig een budget ingesteld, en nu hoop ik dat het volgende maand lukt. Ik merk toch wel dat als ik met een groep mensen naar bijvoorbeeld de action ga, soms wat tegenkom en dan meeneem. Nu was het maar een bakje voor mijn naaimachine-spoeltjes, en is het uiteindelijk veel goedkoper geworden dan dat ik het dacht – maar ik kan beter de winkels vermijden.

Geen koek eten
Ik ben keihard gezakt, of hoe je het mag noemen. Er was zomerkamp, en toen (en ook al ervoor) was het koekjes- en chipsgalore. En frisdrank. En taart.

De jurk(-en) afmaken
Hier ben ik wel in geslaagd. Beide jurken zijn helemaal met de hand genaaid. Ik wil nog een paar bandjes erop naaien, en dan zijn ze helemaal af! Jeuj!

Mijn kamer verder opruimen
Ik en de weggeefhoek zijn inmiddels dikke vrienden. Voornamelijk om spullen weg te doen. Mijn meest succesvolle verhaal is dat ik er een paar schoenen erop had gezet, en deze binnen een uur werden afgehaald. Een mand, die ik er op had gezet, liep helaas minder goed af. Die heb ik na een week maar bij de kringloper afgezet.

Wat zijn mijn nieuwe doelen?

De universiteit
Een beetje een inkoppertje als student. Voor mij is school gisteren weer begonnen en het belooft een zware periode te worden. Student zijn is mijn voltijdsbaan, dus is het logisch als het mijn eerste prioriteit is.

De ramen zemen
Sinds ik op mezelf woon zijn mijn ramen niet gezeemd. Waarschijnlijk heeft de vorige bewoonster het ook niet gedaan. Hoog tijd dus, want je kan alle rotzooi op de ramen zien. Misschien kan ik gelijk ook de vensterbank meenemen, want dat ding ligt een beetje vol met grond.

Aan mijn budget houden
Deze maand is de eerste maand dat ik een budget heb, en ik wil ook kijken of het mij gaat lukken om aan het budget te houden. Het zal moeilijk worden, maar ik ga het proberen!

Wens mij succes!

3 gedachtes over “Maanddoelen voor September

  1. Pingback: Nieuwe maand, nieuwe kansen | Minimaal Leven

Laat een reactie achter

