Wat heb ik niet gekocht? – Augustus

En de maandelijkse post van wat heb ik wel of niet gekocht is er weer! Ik probeer alles bij te houden, soms vergeet ik een heleboel dingen (voornamelijk het spul wat ik wel graag wil kopen, maar uiteindelijk niet doe). Lees verder en huiver voor de totale schade!

Wat heb ik niet gekocht?
Blauw, katoenen garen
. Voor het project van de twee jurken wilde ik een mooie band weven van wit en blauw katoengaren. Plan A was eigenljk blauw met gouddraad, dat ik nog ergens had liggen, maar na nader inspectie bleek dat het gouddraad te dun was. Toen realiseerde ik met dat de jurk waaraan ik werkte compleet van wol was – en ik nog voldoende witte en blauwe wol had om mee te weven. Probleem opgelost.
Allemaal leuke dingentjes om mijn kamer te versieren. Laatst heb ik mijn kamer omgegooid en een paar dagen ervoor lag er *poef* de ikea-gids op de mat. Met allemaal errug handige spulletjes om mijn kamer op te leuken. En nieuw meubilair. Ik wilde al een tijdje een leuke boekenhoek, inclusief grote comfortabele stoel. Gelukkig zag ik een hele mooie rieten stoel op de lokale weggeefhoek. Graties! Samen met een oude deken die mijn oma nog gemaakt heeft, is het een hele fijne plek geworden. Ik twijfel nog over een extra kussen.
Een stofzuiger Blijkbaar heb je al vanaf 40 euro al een nieuwe stofzuiger. Na een halve week zonder stofzuiger (verschrikkelijk! Met mijn haar moet ik mijn kamer zowat elke twee dagen stofzuigen) had ik het zowat gehad en bezweek ik bijna. Na eindelijk mijn gangenoot te pakken hebben gekregen, was ze “heel erg sorry” en zou diezelfde dag nog terugkomen. Blegh.
15 minute meals & Besparen met Jamie. Misschien dat ik het op mijn sinterklaaslijst zet.

Wat heb ik wel gekocht?
Afgezien van een jaarlijks festival waar ik meestal compleet losga (nou ja, compleet), heb ik het vrij rustig gedaan deze maand. Dit jaar heb ik het vrij goed gedaan, ik had van e voren een  budget gesteld, en heb er maar de helft van uitgegeven (!). Behalve dan een emmer, die ik gepind had bij het kraampje, die ik nodig had. Afijn, de ene helft is weer naar de spaarrekening gegaan.
Een sportbroek. Sinds een tijdje loop ik weer hard. Het is onder het mom van: ik trek mijn hardloopschoenen aan, en dan gaan we gewoon naar buiten. Ik had nog sportkleding in de kast liggen (graties en voor niks bijeengespaard), maar joggen in de volle zon met een warme sweatpants, is niet fijn. Dus besloot ik na een beetje wikken en wat vooronderzoek de Scapino in te duiken. 15 euro lichter en een 3/4 broek later kwam ik er weer uit. Ook gekocht: onesie voor zomerkamp en een rok. Daar bedroeg de schade 35,00.
Zakdoeken. Omdat ik ze altijds kwijt ben heb ik zelf nieuwe gekocht en een monogram erin geborduurd. Totaal kwijt: 3,10 en wat draad.
Tandenborstelhouder, carabijn en campingbestek. Speaking of zomerkamp… Mijn tandenborstelhouder was kapot, dus had ik een vervanging nodig. Ook had ik niet echt bestek voor op kamp, en besloot ik nog een carabijn te halen om spullen aan mijn rugzak te kunnen hangen (aka mijn wandelschoenen). Totale schade: 8 euro.

Waar twijfel ik nog over?
Na de grote kamer-overhoop-gooi-actie twijfel ik om een mand te vervangen die toch niet helemaal goed structureel gezien in elkaar zit. Ik wil het vervangen door deze, maar ik moet eerst nog opmeten en een heleboel twijfelen.

Dat was het weer! Wat hebben jullie wel of niet gekocht?

Laat een reactie achter

