Wel of niet? – De sportkaarteditie

Bij ons kun je, als student of medewerker van de universiteit een sportkaart kopen. Die kost net wat meer dan honderd euro, en dan kun je kiezen uit meer dan een hele hoop sporten. Dit jaar wilde ik eigenlijk een sportkaart kopen.

Ik heb het plan om af te gaan vallen, door gezonder te gaan eten en meer te gaan bewegen (hierover later meer). Dus ik dacht: ik koop een sportkaart, kan ik onbeperkt sporten. Wat schetst mijn verbazing: als je bij een vereniging wilt, moet je vaak een bedrag van tien of vijftien euro bijlappen per jaar. Hetzelfde voor de fitness. Ik durf niet meer te kijken of ik extra moet bijbetalen voor het zwembad.

Dat was niet de bedoeling. Ik dacht klaar te zijn met een bedrag.  Niet meer, omdat het dan makkelijk kan oplopen tot zo’n tweehonderd euro.

De laatste keer dat ik een sportkaart kocht, op het HBO, was het eigenlijk meer een sponsering. Ik gaf het op na…, een ruwe schatting, drie weken. Ik vond de afstand te groot. Nu ligt mijn nieuwe “sportschool” naast de uni, dus die vlieger gaat hopelijk niet op. Maar nog steeds bestaan de twijfels –  wordt het niet weer een sponsering?

En er spelen twee kleine dingentjes mee: ik ben al lid van een sportvereniging (een handboogvereniging, voor wie het wil weten) waar ik ook niet zo vaak meer mijn neus laat zien; en de eerste periode belooft bruut te worden. Denk: lange dagen en veel werk. Ik zie het niet zitten om na school naar huis te fietsen, te eten en dan gelijk weer terugfietsen om te gaan sporten.

Ik zou dan eerder ’s ochtends een uur eerder opstaan (hoe zeer het ook is), en dan gaan hardlopen, of wat yoga/krachttrainingen gaan doen. Ik moet nog ergens een blaadje liggen met een workout die mij is aangeraden…

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

3 gedachtes over “Wel of niet? – De sportkaarteditie

  1. Wat een vervelende verrassing inderdaad.

    Ik ben zelf een groot fan van hardlopen. Dat kun je doen waar en wanneer het je uitkomt en het kost je niet meer dan een half uur van je tijd. Je hoeft niet eerst ergens naar toe; zo gauw je de voordeur uitstapt ben je al goed bezig : )

    Ik kan het echt aanraden. Op mijn blog http://www.renmamaren.com vind je een schema en podcast van Evy’s Start To Run.

    Like

Laat een reactie achter

