#kapot

Het nieuwe schooljaar begint over *slik* anderhalve week, en dat betekend maar een ding: de introductiedagen zijn in volle gang (geweest)! Elk jaar wordt er voor de eerstejaars, die natuurlijk hardstikke nieuw en onbekend zijn, de introductiedagen georganiseerd om bekend te worden met de stad, de vele studentenvereningen en het uitgaansleven. En de kerken, blijkbaar.

Ik ben dus “tweedejaars” (als we voor het gemak al die jaren op het hbo niet meetellen), en omdat ik Wageningen toch al een beetje ben, en ik bij de studentenscouting zit, werd ik gevraagd (met anderen!) om de groep te promoten. Elk jaar gaan er mensen weg (afstuderen, verhuizen, etc) dat het ook fijn is als er af en toe wat mensen bij komen.

 

En zo stond ik gisteren dus mijn auto (een van de weinige in de groep) vol te laden met emmers, eten, een vuurkorf, een partytent en heel veel hout om te stoken. Het werd een gezellige (maar ietwat koude) workshop met een aantal geinteresseerde studenten.

Aan het einde van de dag laadden we alles weer *hop* in de auto, bestelden we (heel overdadig) chinees met vier man  en keken we daarna nog een film. Ik was half elf thuis, en moest om 9 uur fris en fruitig uit mijn bed. Helaas was het ietsjes minder fruitig, en na een dag in de rook te hebben gezeten, ook niet fris meer. 😉

Afijn, we reden naar een van de plaatselijke arboretums (arboreta?) die onze mooie stad rijk is voor het volgende onderdeel: de infomarkt. Niet veel mensen kunnen zeggen dat ze ooit met auto over het terrein van een arboretum hebben mogen crossen, maar ik ben er nu een van. Natuurlijk wel netjes op de paadjes enzo, wij zijn scouts dus gaan we netjes met de natuur om 😉 Alles weer uit de auto, en dan gelijk naar de blokhut om pio-palen (pionierspalen) op te halen om een indrukwekkende drievierpoot te maken waarop men marshmallows kon roosteren. Het werd een grote hit, al kakten we halverwege wel een beetje in (te weinig slaap? Te veel enthousiasme al opgemaakt?).

Zelf heb ik ook een rondje gedaan, hier en daar een heleboel papier, pennen, gadgets en stickers (voor op de niet zo minimalistische koelkast) verzameld. Ook de brandweer en de politie stonden er, net zoals een volksdansgroep, verscheidende kerken, een alumnivereniging, de universiteit zelf, en nog vele anderen.

Inmiddels is de informarkt ook afgelopen, de spullen teruggebracht (in een keer!), alles terug gezet, de afwas gedaan en de boodschappen verdeeld. Op het menu vandaag staat de chinese overblijfsels, witte rijst met tjap tjoy en extra soepgroenten.

Morgen en overmorgen zijn twee van mijn laatste vakantiedagen. Vanaf zaterdagavond (overdag moet ik helaas nog werken) is er nog het zomerkamp van de scouting. We gaan kamperen bij een lid in de achtertuin. Daarna nog twee daagjes rust, voordat school weer begint. Ik ga de vakantie nog missen…

 

2 gedachtes over “#kapot

Laat een reactie achter

