Kamer omgegooid

Ik had het al een paar weken op mijn heupen: het omgooien van mijn kamer. Mijn kamer was functioneel, maar miste een beetje karakter en rust. Het stond vol, maar oogde een beetje karig. Het was het gewoon net niet.

Door bepaalde punten, zoals de wasbak, internetaansluiting en mijn hele grote zware kledingkast, was het niet mogelijk om alles compleet om te gooien. Wel wilde ik mijn bureau een kwartslag draaien, zodat ik niet het gevoel van het kantoor meer had. Ook wilde ik een klein zithoekje creeren, door mijn bed een soort van afscheiding te laten zijn. Ik had dan een klein kaal hoekje over. Toevallig zag ik op de weggeefgroep een mooie rieten stoel. Hier en daar een paar beschadigingen (voornamelijk lak die los liet), maar wel mooi groot en comfortabel. Gelijk een berichtje gestuurd, maar helaas was ik nummer twee.

Maar… ik had geluk! Nummer een had afgehaakt! En zo reed ik vrijdagmiddag nog heel laat om even de stoel op te halen. Ik had helaas geen tijd meer om toen de kamer om te gooien, dus kreeg hij even een leuk plaatsje in het midden van de kamer.

Vandaag was het eindelijk tijd om de kamer om te gooien. Helaas stond ook al gelijk weer mijn hele bureau vol met spullen. Wel had ik mijn bed opgemaakt, omdat ik eerst nog een paar foto’s wilde maken hoe mijn kamer er het eerste jaar eruit zag. Na de lunch deed ik het zware werk, en afgezien van een heleboel stof, was het zo gepiept. Ik vond een paar spullen voor op de weggeefhoek (verkopen doe ik steeds minder en minder), en nog wat voor een aantal vrienden. Het meeste, zoals een luchtmatras stond al op de nominatielijst om te gaan, maar daar hing ik nog even aan vast, “voor het geval dat”. Na een paar kampeertripjes besloot ik dat ik het teveel gedoe vond, en zette ik het op de weggeefhoek, waarna deze ’s middags nog werd opgehaald. Heerlijk πŸ™‚

Inmiddels zit ik te werken aan mijn bureau, waardoor ik een fantastisch overzicht heb gekregen over mijn kamer, inclusief leeshoekje en zithoek. Ik ben helemaal happy, en het beste is dat het mij geen cent gekost heeft. Straks haal ik nog een stapel libelles op die ik ook via de weggeefhoek heb gescoord en, als ze zijn uitgelezen, naar iemand anders gaan.

Het enigste is dat ik twijfel om een mand te vervangen. De mand in kwestie is niet zo oud, maar wel hardstikke onstabiel en waarschijnlijk houdt de bodem het niet. Ik heb een mand gezien bij D&K die ik best leuk vind. Ik ga er nog eens over nadenken. Het heeft geen haast πŸ˜‰

2 gedachtes over “Kamer omgegooid

Laat een reactie achter

