Het gaat zijn gangetje…

De laatste tijd heb ik het wat rustiger aangedaan. Ik heb het idee dat ik erg moe was, terwijl ik toch mijn rust pakte. Vandaag en gisteren heb ik op een natuurlijke wijze uitgeslapen, wat resulteerde dat is ergens tussen elf en twaalf deze dagen wakker werd. Ach ja, tis vakantie – nietwaar?

Ik besloot om mijn dag vrij leeg te laten. Volgende week wordt het wat drukker, met onder andere de introductiedagen (waar ik twee dagen help), en de start van zomerkamp (zaterdagavond tot woensdag). Ik had nog de twee jurken waar ik aan moest werken – een had ik vorige week afgemaakt, qua naaien, de ander is nog soort van in constructie. Nog vier naden en een zoom en dan is het naaiwerk af. Helaas is het een dikke stof (katoen), en is er ook al een naald gesneuveld. Ook kan ik niet langer dan een paar uur naaien, omdat het anders zeer gaat doen. En nee – ik mag dan wel een naaimachine hebben, maar ik wil deze jurk met de hand maken. Ondertussen krijg ik heel veel complimentjes over de eerste jurk die ik half af en een beetje styling op facebook heb gegooid.

Ik wil verder nog een paar meter weven aan bandjes, die ik als versiering op de jurken naai. Het is niet de eerste keer dat ik het doe, en ik vind het leuk, dus doe ik het. Hopelijk krijg ik het af voor het einde van augustus. Ik denk eigenlijk van niet, maar ach. Ik heb tot 20 september. Dat moet lukken.

Verder heb ik – jeuj! – mijn kasboek teruggevonden. Hij lag bij mijn harde schijf – ook een projectje wat ik nog moest doen. Nu is mijn harde schijf wat opgeschoond. Ik ben ook al bezig met mijn computer op te ruimen, maar dit wil nog niet vlotten. De laatste tijd was ik dus wat onrustiger, en dan komt er niets  uit mijn handen.

Als laatste heb ik vandaag een kledingbestelling gedaan. Mijn kledingkast is op sommige fronten een beetje minimaal, wat natuurlijk zonde is. Zo heb ik bijvoorbeeld geen spijkerbroeken meer die ik kan dragen. Die scoor ik altijd bij de miss Etam, maar die hadden ze van de zomer niet. Ik ga eens als de school weer begonnen is kijken, blijkbaar word het type wat ik altijd draag, alleen in de herfst verkocht.  (Dat gezegd hebbende, mijn bestelling bestond uit een rok en een onesie. Hopelijk kan ik die onesie dragen op zomerkamp.)

Na de bestelling haalde ik ook nog een rieten stoel op, die ik via de weggeefhoek op facebook heb gescoord. Ik wil mijn hele kamer opfrissen/omgooien voor nop. Ik had al besloten hoe ik mijn bed en bureau wil verplaatsen, en had nog een lege hoek over. Ook viel de IKEA gids weer op de mat (7 gidsen voor 6 bewoners!), dus die had ik nog even apart gehouden. Waarschijnlijk ga ik die niet nodig hebben. Ik heb nu een leeshoekje gepland met een leuk kussen en een mooie deken die nog door mijn oma is gemaakt.

Morgen ga ik weer werken, overmorgen heb ik een sporttraining. Maandag wil ik mijn kamer omgooien en stofzuigen (die nu helaas mysterieus verdwenen is – ik baalde als een stekker want met mijn lange haar is twee keer stofzuigen in de week hard nodig). Misschien kan ik maandag nog wat opruimen. Nu eerst lekker slapen 🙂

2 gedachtes over “Het gaat zijn gangetje…

  1. De Ikeagids gebruik ik voornamelijk om de namen van spullen op te zoeken die ik wel zou willen en dan te zoeken naar 2ehands op MP en FB.

    Zaal niet de bedoeling zijn van Ikea maar ik vind het wel handig.

    Like

Laat een reactie achter

