Project keukenkast

Mijn keukenkast was echt een doorn in het oog. Het was rommelig en kon niets vinden. Overal lag eten, wel in zakjes en natuurlijk luchtdicht verpakt, maar oogde zo rommelig. Dus ik besloot om de keukenkast op te ruimen.

Toevallig zag ik “mijn” bewaardozen in de aanbieding bij de appie (eigenlijk al een lange tijd geleden, zie deze post), dus sloeg ik mijn kans en hield het zeer bescheiden met een extra doos voor de pasta, en een beschuitbus voor de rijstwafels. Ik besloot dat ik altijd nog terug kon om meer te halen, indien het nodig was.

Ik waste de bewaardozen af, liet ze drogen en deelde toen mijn “voorraad” opnieuw in. Daarna waren de bakken met voorraad en kruiden aan de beurt. Die ondergingen een grondige check en werden ook opnieuw ingedeeld. Na een half uurtje was ik klaar en oogde de kast een stuk netter.

Conclusie? Een half uurtje opruimen scheelt zo veel, en creeërt rust. Misschien wordt het eens tijd om Marie Kondo te herlezen.

3 gedachtes over “Project keukenkast

Laat een reactie achter

