Geld gestort

Vandaag heb ik weer mijn spaarpot weggebracht naar de bank. Ik had nog wat geld over na het festival van zondag, en besloot om het meteen terug te storten. Ik checkte mijn saldo (stond op de bon), en bleek vrij weinig over te hebben. Dat betekend dat de huur weer is betaald, en dat ik de rest van de (financiele) maand, de winkels ga mijden, behalve de boodschappen, die ik een keer per week hoop te doen. Ik vaar wel bij het niet hebben van geld thuis. Zo kan ik het ook niet uitgeven 😉

Ik zit nu te denken om maandelijks aan het begin van de maand 100 euro automatisch te laten overschrijven. Ik word onrustig van een hoog saldo op mijn betaalrekening.  Het word een ideetje voor September, want Augustus is al een tijdje bezig. Ik ga een reminder instellen.

Verder gaat alles z’n gangetje. Gisteren een paar hertentamens gemaakt. Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn. Pluspuntje is dat ik nu niet meer hoef te leren. Wel moet ik nog een paar dingen regelen voor school. Ik heb vandaag ook uitgepakt; mijn weekendtas, en dingen die ik nog had laten staan voor het weekend. Straks nog even de afwas doen, en een keertje met de stofzuiger door mijn kamer gaan, en dan is het allemaal weer netjes.  Ook heb ik al twee dingen op de weggeefhoek gezet op facebook, nog niets van gehoord. Vanavond wil ik nog een paar dingentjes erop zetten. Als ze niet worden opgehaald, gaan ze naar de kringloper.

Nu is nog de enige vraag waar ik mee zit: erwtensoep of goulashsoep als avondeten? 😛

6 gedachtes over “Geld gestort

  1. De dag dat je geld gestort wordt staat vrijwel vast bij de meeste inkomsten. 2 of 3 dagen later laat je automatisch je spaarbedrag naar je spaarrekening storten. Richtlijn van het nibud is 10% van je inkomsten.

    Like

  2. Goed idee, eerst €100 wegsluizen en van de rest leven. Eerst sparen, dan uitgeven.

    En op je soepvraag heb ik geen antwoord. Vind ze beide erg lekker.

    Like

Laat een reactie achter

