Maanddoelen voor augustus

Vandaag begint er de nieuwe maand. Misschien is het een leuk idee om eens een aantal doelen te stellen. Alweer een gejat idee, dit keer van Sander een Daantje’s blog.

Een zuiniger patroon aannemen/Tripjes naar de winkel beperken
Aangezien er morgen een bepaald festival is (eigenlijk al vanaf donderdagavond), en ik weet dat het niet goedkoop gaat worden. Ik ga proberen om het te beperken, maar ach. Misschien is het een leuk idee om te kijken of het lukt om maar eens per week naar de winkel(s) te gaan.

Geen koek eten
Ik heb een zwak voor koekjes. Thuisthuis* eet ik ze graag, thuis probeer ik ze zelf niet in huis te hebben. Ik vind het een goed idee om geen koek meer te eten maar te gaan voor iets wat meer vult. Helaas heb ik net bedacht dat ik voor morgen koeken heb gekocht om die op te eten. Het zijn wel “veelkoren” koeken, zonder al te veel poespas, maar dan toch.

De jurk(-en)ย afmaken
Ik ben bezig met een jurk en een overjurk. Heerlijk met de hand naaien, misschien met een heleboel borduursel erop. Ik hartje naaien, al is het stug katoen. Afijn, ik heb nog een heleboel aflevering van Inspector Morse te gaan. Dan moet de jurk al flink afgeschoten zijn. Om het nog leuker te maken, is er ook echt een deadline: 20 september. Maar als ‘ie in Augustus afraakt, is dat toch fijner.

Mijn kamer verder opruimen
Na bijna een jaartje (11 maanden, om wat preciezer te zijn) heb ik toch vrij veel spul rondslingeren. Ik wil nog een aantal dingen op de weggeefhoek zetten. Heel misschien wil ik ook nog de meubels verplaatsen. Een “nieuw” huis, maar dan lekker met mijn eigen spullen ๐Ÿ™‚

Hebben jullie nog plannen voor deze maand?

* Bij mijn ouders dus ๐Ÿ˜‰

6 gedachtes over “Maanddoelen voor augustus

    • Ik wil liever van de koek afzijn, en het zijn er gelukkig niet veel. Ik merk dat als ik koek eet, daarna weer hunker naar meer koekjes. Dat gedrag gaan we eens proberen af te leren.

      Like

      • Precies. Je bent steeds op zoek naar de volgende high van het verslavende suiker. Ik ken het heel goed. Ik heb dat soort etenswaar niet meer in huis. Supermarkten bezoek ik met een boodschappenlijstje, 1x per week. Ik probeer niet in de verleiding te komen. En als dat toch dreigt, dan houd ik mezelf voor dat ik later de tol ervoor moet betalen. En dat vind ik het vaak niet waard. Succes!

        Like

  1. Pingback: Maanddoelen voor September | Minimaal Leven

Laat een reactie achter

