Een (kleine) verandering per dag

Onder het mom: “wees de verandering die je wilt zien” (“be the change you wish to see”) ga ik starten met een kleine verandering per dag. Iets dat ik weg doe. Iets wat ik afmaak, of een uurtje mee verder ga. Een bepaalde gewoontje opgeven of toevoegen. Het hoeft niet groot te zijn – kleine druppels vullen samen een grote emmer.

Ik was bijvoorbeeld al een tijdje bezig met een bepaalde band te weven van ongeveer 4 meter – elke dag een of twee uurtjes zorgde ervoor dat de band uiteindelijk af kwam, waardoor ik het uiteindelijk aan een rok kon naaien en het af was.

Ik ben al jaren fan van 365 less things, wiens filosofie is “opruimen door elke dag een ding te kiezen die je wegdoet/reycyclet”. Na twee jaar had ze haar hele huis in vorm. Na 2,5 jaar had ze geen items meer over om te fotograferen voor bij de dagelijkse blogposts.

Ik wil dit nu ook gaan toepassen op mijn gedrag. Ik wil wat socialer worden, wat meer open tegen andere mensen. Door elke keer op een kleine gewoonte op te letten, zal ik uiteindelijk mijn doel behalen. Met kleine stapjes komt uiteindelijk het wel goed.

Gisteren besloot ik te om een klein buideltje te maken, die al een paar weken op mijn lijstje stond. Dat mondde uiteindelijk uit in een ander project die ik die dag ook kon afronden. Zo kom ik steeds verder in mijn kamer – er zijn steeds minder dingen die om mijn aandacht schreeuwen. Win-win!

Want wie het kleine niet eert…

5 gedachtes over “Een (kleine) verandering per dag

Laat een reactie achter

