Op vakantie, of niet op vakantie?

Het is zomer! En dat betekend: geen colleges, praktijkopdrachten of tentamens (nou ja, drie hertentamens, waarvan ik al eentje achter de rug heb). Ik heb dus opeens een heleboel vrije tijd om mezelf te vermaken.

Het idee was om dit jaar op vakantie te gaan naar Zweden met mijn toemalige vriend, en dan misschien naar de noordkaap te rijden en via Noorwegen terug rijden. Maar helaas, het ging uit, en de vakantie ging niet door. Voor mij scheelde het toch financieel gezien wel wat – de reis was begroot op 600-700 euro. En dat geld heb ik niet zomaar. Ook ging, als klap op de kop, mijn eigen auto nog kapot. Deze heb ik inmiddels vervangen, en heeft mij 900 euro teruggezet.

Maar wat nu? Eerlijk gezegd ben ik wel toe aan wat rust. De laatste twee periodes waren op zijn zachts gezegd uitdagend. Mijn relatie ging uit, had een strippenkaart bij het ziekenhuis en er was gewoon een heleboel gedoe dat geregeld moest worden.

En toen werd het plotseling vakantie! De eerste dag moest ik nog terug voor een hertentamen (en vandaag het bericht gekregen dat ik het heb gehaald, jeuj!). Dinsdag ben ik wezen bbq-en met een vriend, woensdag de hele dag bezig geweest om bij te komen en vandaag… moest ik weer wat regelen.

Maar wat is dan nu het plan voor deze zomervakantie? Zondag gaat de aangevraagde vakantie in bij mijn bijbaantje, maar helaas ga ik dus niet naar Zweden. Gelukkig staat er volgende week een leuk weekendje weg op de planning. Ik ga dan naar een romeins festival in Zuid-Noord-Limburg. Behalve de benzine, en misschien hier een hapje en daar een drankje, gaat het mij niet veel kosten. Ik twijfel nog wel: ik wil nog naar de Romeinse Katacomben in Valkenburg en naar het thermenmuseum in Heerlen – het ene kost 8,50, de ander  7,75. En daarbij komt ook nog de kosten voor het parkeren erbij.

Maar… aan de andere kant is het ook vakantie en wil ik wat leuks doen. Verder wilde ik eigenlijk ook nog naar het Rijksmuseum van Oudheden, maar die is helaas dicht, en naar het openluchtmuseum in Arnhem, maar dat is voor een andere week.

Wat is wijsheid? Hebben jullie tips?

2 gedachtes over “Op vakantie, of niet op vakantie?

Laat een reactie achter

